امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

نوروز 1400 با ویژه برنامه‌ های شبکه خلیج فارس

مشاهده ۵۲۶
۱۳۹۹/۱۲/۱۱- ۰۸:۰۸

صداوسیمای مرکز خلیج فارس با ویژه برنامه های «نوبهار»، «چیری ویری بهار»، «هفت سین»، «نوروز دیریا»، «هرمزگان در 99» و ... به استقبال سال نو می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه رادیویی«نوبهار» قبل از تحویل سال به مدت 120 دقیقه از رادیو خلیج فارس روی آنتن می رود. گزارش های مردمی، ارتباط با کارشناسان بهداشتی و هواشناسی و نمایش از بخش های برنامه است.

ویژه برنامه«چیری ویری بهار» در دو بخش صبحگاهی و عصرگاهی در ایام نوروز، با آیتم های گزارش، نمایش، ارتباط با شبکه‌های رادیویی و موسیقی، ضمن ایجاد فضایی شاد، اطلاعات ضروری را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

برنامه«هفت سین» به تهیه کنندگی امید تنی، ویژه تحویل سال است که به مدت 180 دقیقه از رادیو خلیج فارس تقدیم شنوندگان می‌شود. معرفی آداب و رسوم استان در لحظه تحویل سال، پخش سخنان رهبر معظم انقلاب در آغاز سال، گزارش، میان برنامه نمایشی و بسته‌های صوتی و ارتباط با کارشناسان برنامه از بخش های برنامه است.

مسابقه رادیویی«اوزال» با هدف افزایش اطلاعات عمومی‌ شرکت کنندگان و مخاطبان و ایجاد فضایی شاد و مفرح، به همراه یادآوری فرهنگ هرمزگان روی آنتن می رود. این مسابقه در چند مرحله، به صورت تلفنی با دو شرکت کننده برگزار می‌شود که به سوالات درباره استان هرمزگان و آداب و رسوم پاسخ می دهند. این مسابقه در 13 قسمت 30 دقیقه ای، به صورت ضبطی به تهیه کنندگی عباس ایرانمنش در ایام نوروز از صدای خلیج فارس پخش می‌شود.

«کنچیل ستاره» عنوان برنامه ای از  صدای خلیج فارس است که در دو بخش تهیه شده است. بخش اول آن قبل از سال تحویل در 3 قسمت 60 دقیقه ای هر شب تقدیم مخاطبان می‌ شود. بخش دوم این برنامه شبانگاهی نیز در ایام نوروز به مدت 60 دقیقه به سمع شنوندگان می رسد.

ویژه برنامه«عطر نرگس» در یک قسمت 90 دقیقه ای، در سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) از رادیو خلیج فارس شنیده می‌شود. در این برنامه وظایف منتظران بازگو می‌شود.

ویژه برنامه رادیویی«هرمزگان در 99» به تهیه کنندگی آناهیتا رفیعی تولید شده که در ایام نوروز در سه باکس 10 دقیقه ای، اخبار و رویدادهای مهم سال 99 هرمزگان را به سمع شنوندگان می رساند.

«نوروز دیریا» عنوان ویژه برنامه تحویل سال سیمای خلیج فارس است که به تهیه کنندگی محمد عوض پور، در یک قسمت 180 دقیقه ای، به صورت زنده از محل اسکله صیادی روی آنتن می رود. این برنامه از آیتم های حافظ خوانی، معرفی آداب و رسوم منطقه، بخش آشپزی زنده و پخت شیرینی‌ها و غذاهای محلی، حضور بازیگر طنز در برنامه، یادی از درگذشتگان سال 99، دیدنی‌های استان، گزارش مردمی، کارشناس مذهبی، دعوت از خانواده شهدای سلامت و ... تشکیل شده است.

«پرپروک» عنوان ویژه برنامه ای برای کودکان و خردسالان هرمزگانی است که در ایام نوروز با بخش های نمایش، عروسک گارم زنگی، کارتون، نقاشی کودکان و بخش تصاویر دریافتی از کودکان از سیمای خلیج فارس پخش می‌شود.

ویژه برنامه تلویزیونی«شب های قشم» به تهیه کنندگی سیروس صادقی، نیز در ایام نوروز هرشب از ساعت 21 بمدت 60 دقیقه، بصورت زنده و مستقیم از جزیره زیبای قشم روی آنتن می رود. از جمله آیتم های برنامه می توان به سنت های نوروزی مردم استان از زبان کارشناس، دعوت از چهره‌های شاخص، پخش سرودها و نواهای استانی و اطلاع رسانی در خصوص اماکن تفریحی و گردشگری استان به ویژه جزیره قشم اشاره کرد.

تهیه گزارش با محور دید و بازدید مجازی در ایام نوروزر، تهیه  گزارش با تاکید بر محور رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از سفر در شرایط کرونا، مصاحبه و ارتباط تصویری و تلفنی با مسئولان استانی و در صورت لزوم مسئولان کشوری در بخش های خبری درباره آخرین ضعیت کرونا و ... از تمهیدات حوزه معاونت خبر صدا و سیمای خلیج فارس برای ایام نوروز است.

 

 

امتیاز شما