امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
در کانال آذری شبکه سحر؛
در کانال آذری شبکه سحر؛

اثبات «خلیج فارس» یک حقیقت تاریخی

مشاهده ۱۹۳
۱۳۹۹/۱۲/۱۲- ۱۴:۳۸
تعداد بازدید:193

مستند «خلیج فارس» به تهیه کنندگی و کارگردانی ارد عطارپور از کانال آذری شبکه سحر پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی  رسانه ملی، در این مستند کارگردان بر مستندات تاریخی بسیار تکیه کرده و آن را به همراه اسناد بصری و استفاده از فیلم های قدیمی و صداهای اصلی به پایه مهمی از سندیت مجذوب کننده فیلم، نزد مخاطبان آذری بدل کرده است. این مستند که توانسته جایزه بهترین فیلم مستند و پژوهشی را در پنجمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت کسب کند با مهم ترین سخنرانی جمال عبدالناصر رئیس جمهور سابق مصر شروع می‌شود. در 26 ژولای سال 1956 میلادی، روز ملی شدن کانال سوئز عبدالناصر در اجتماعی میلیونی و در حضور سفرای کشورهای عربی و غربی، از جمله «اقیانوس اطلس تا خلیج فارس وطن عربی است» را با صدای بلند تکرار می‌کند که مورد تشویق ممتد حضار قرار می‌گیرد.

کارگردان مستند «خلیج فارس» در این اثر دو قسمتی فقط از اسناد ایرانی و عربی برای خلیج فارس استناد نکرده است. مستند «خلیج فارس» براساس پژوهشی از سعید ملیح روزهای سه شنبه 12 و 19 اسفند ساعت 18:30 به وقت تهران و در مدت زمان 24 دقیقه از کانال آذری شبکه سحر پخش می‌شود.

این مستند از تولیدات گروه فرهنگ و هنر و تاریخ شبکه یک سیما است و زهرا کیانی پور زبانگردانی و دوبله به زبان آذری آن را برعهده داشته است.

امتیاز شما