امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

برنامه «عشق کتاب» برای دوستداران کتاب پخش می‌شود

مشاهده ۴۲۵
۱۳۹۹/۱۲/۱۶- ۱۳:۱۶

برنامه رادیویی «عشق کتاب» با هدف معرفی کتاب های حوزه روانشناسی و گپ و گفت با نویسندگان، مترجمان و اهل کتاب و قلم ر وزهای یکشنبه ساعت 16 و 30 دقیقه از رادیو سلامت روی آنتن می رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،لعیا باستانی، مدیر گروه بهداشت و روان رادیو سلامت در این باره به خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس می‌گوید: برنامه عشق کتاب برای دوستداران کتاب روانه آنتن رادیو سلامت می‌شود و با هدف معرفی کتاب های حوزه روانشناسی و گپ و گفت با نویسندگان، مترجمان و اهل کتاب و قلم با هدف ترویج کتابخوانی پخش می‌شود.

وی ادامه می دهد: این برنامه شامل آیتم های متنوع است. آیتم کتاب امروز به معرفی کتاب های حوزه روانشناسی اختصاص دارد. همچنین آیتم کتاب تاز هم در قالب گفت و گو با مروجان کتابخوانی و کتابخوان‌ها پخش می‌شود. برنامه عشق کتاب روزهای یکشنبه ساعت 16 و 30 دقیقه از رادیو سلامت پخش می‌شود و روز یکشنبه 17 اسفند ماه به معرفی کتاب سودای خوش اختصاص دارد که نویسنده کتاب دکتر نیما قربانی است. با فرزانه سکوتی نویسنده و مترجم هم گپ و گفت خواهیم داشت.

سارا شریفی تهیه کننده و دکتر حامدرضا مهتدی مجری کارشناس برنامه است و در معرفی کتاب آمده است: شاه عاشق، کنیزک غافل، طبیب شافی، و زرگر عاجز چهار جاذبه زندگی انسانی اند که در داستان نخست مثنوی مولانا به تصویر کشیده شده اند. چهار شخصیت بارز و شاخص که هریک بازی زندگی را به سویی و کویی می‌برند. در کتاب حاضر این چهار شخصیت به همراه یک مرد مدرن حرکت آدم ها در جاده مهرورزی را به نمایش می‌گذارند و نقد حال همه آدم ها می‌کنند. از جهان عین تا جهان ذهن و تمایز و ارتباط آنها با یکدیگر، از مراد و آداب مهرورزی تا معنای تقدیر و تسلیم و تکلیف، از فرایند کاوش مدرن ناهشیاری آدم ها تا کامروایی دل و نفس آدم ها در جهانی اسطوره ای در جهت شفا و هلاک، همگی بر محور این پنج شخصیت پرداخته و پیموده شده اند. زندگی ما به دست کدامیک در حال چرخش و جهش است؟

امتیاز شما