امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس؛ برای اولین بار، منتشر می‌شود:
به مناسبت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس؛ برای اولین بار، منتشر می‌شود:

انتشار بخش‌هایی از خاطرات آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای از دفاع مقدس در مستند «در لباس سربازی»

مشاهده ۹۵۹
۱۳۹۹/۰۷/۰۹- ۱۶:۳۶
تعداد بازدید:959

بخش‌هایی از خاطرات آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای درباره‌ی دفاع مقدس در قالب مستندی به نام «در لباس سربازی» منتشر ‌می‌شود. این مستند روایتی ویژه از حضور آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در جبهه‌ها از نخستین روزهای دفاع مقدس تا زمان ترور ایشان در تیرماه سال 60 است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این مستند، برای اولین بار از برخی تصاویر، فیلم‌ها و اسناد دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای که تا به امروز منتشر نشده، استفاده شده است.

این مستند به موضوعاتی چون برخی مسئولیت‌های نظامی آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در سال‌های اول انقلاب، ممانعت ایشان از فروش هواپیماهای نظامی توسط دولت موقت، ماجرای حضور ایشان در جبهه‌ها و تشکیل ستاد جنگ‌های نامنظم با همراهی شهید چمران، ماجرای آزادسازی سوسنگرد و... پرداخته است.

مجموعه‌ی مستند «در لباس سربازی» به همت مؤسسه‌ی پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای)، به‌مناسبت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس و با همکاری شبکه‌ی یک سیما و مؤسسه‌ی فرهنگی- هنری شهید آوینی تهیه و آماده پخش شده است.

گفتنی است این مستند در ۳ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای از پنجشنبه (۱۰ مهر) تا شنبه، هر شب ساعت ۲۰ از حساب‌های رسمی Khamenei.ir و شبکه‌ی یک سیما پخش خواهد شد.

ویدئوها

امتیاز شما