امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
سروش، منتشر کرد
سروش، منتشر کرد

کتاب «الگوی رهایی» منتشر شد

مشاهده ۲۲۸
۱۴۰۰/۰۱/۲۳- ۱۴:۵۷
تعداد بازدید:228

انتشارات سروش چاپ نخست کتاب «الگوی رهایی؛ بازخوانی تأثیر انقلاب اسلامی در عرصۀ جهانی» گردآوری شبکۀ رادیویی گفت‌وگو را منتشز کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کتاب «الگوی رهایی؛ بازخوانی تأثیر انقلاب اسلامی در عرصۀ جهانی» گردآوری شبکۀ رادیویی گفت‌وگو منتشر شد.

در پیش‌گفتار این کتاب به قلم رضا کوچک‌زاده‌تهمتن «مدیر محترم رادیو گفت‌وگو» آمده است:

ورود انقلاب اسلامی ایران به چهل‌سالگی پیروزی خود، نشانه آشکاری از بلوغ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور و توانایی راهبردی نظام در طی کردن مسیر رشد و بالیدن در متن چالش‌های متنوع، متعدد و مداوم نظام سلطه بود. ازاین‌رو، رسانه ملی و معاونت صدا همگام با دیگر ارکان نظام، درصدد بازخوانی دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی‌به‌عنوان بزرگ‌ترین انقلاب قرن با رهبری بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام‌خمینی(ره) در عرصه‌های مختلف برآمد که از همان بدو تأسیس،باهجمه‌های مستقیم و غیرمستقیم جهان استکبار روبه‌رو شد.

رادیو «گفت‌وگو» با الهام از توصیه‌های دکتر شاه‌آبادی، معاون محترم صدا، و‌با‌توجه به مأموریت ویژه خود در گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی و مخاطب نخبه و فرهیخته خود، اقدام به طراحی برنامه‌هایی با هدف بیان دستاورد‌های چهل‌ساله انقلاب اسلامی‌کرد. در این میان، یکی از موضوعات موردتوجه شبکه، بررسی تکوین نفوذ راهبردی اندیشه امام‌‌خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در سراسر جهان، و نتایج راهبردی آن در پیشبرد اهداف بنیادین انقلاب اسلامی ایران بوده است. پیدایش انقلاب اسلامی ایران به دلیل ماهیت منحصربه‌فردش، در تقابل علمی و عملی با تئوری‌‌های مسلط جهان قرار گرفت و در‌حقیقت اصالت این نظریه‌ها را به چالش خواند. یکی از بی‌‌بدیل‌ترین راه‌‌های شناخت انقلاب اسلامی‌به‌عنوان بزرگ‌‌ترین و منحصربه‌فردترین انقلاب قرن 20، دیدگاه‌‌های حضرت امام‌خمینی(ره)، بنیان‌گذار فقید انقلاب اسلامی است.

بی‌شک گذار این کتاب از مرحله طراحی برنامه رادیویی تا انتشار، مرهون حمایت‌های بی‌دریغ آقایان دکتر حمید شاه‌آبادی، معاون محترم صدا، ابوالفضل نوروزی، مدیر گروه سیاسی ـ اجتماعی و تلاش بی‌وقفه و همت بلند عوامل محترم برنامه‌ساز، سرکار خانم‌ها رقیه‌‌زهرا پرندآور، تهیه‌کننده، مهسا غیاثوند، دستیار تهیه و دکتر روح‌الامین سعیدی، کارشناس مجری و محقق برنامه است که البته تدوین و تصحیح نهایی کتاب را نیز بر عهده داشته‌اند. در پایان، مزیت این کتاب ازآنِ جمع کثیری از نخبگان و اساتید دانشگاه است که خالصانه در‌راستای نشر معارف انقلاب اسلامی و گفتمان امام‌خمینی(ره) تلاش کرده‌اند و با مقدمه عالمانه استاد گرامی، دکتر محمدرضا دهشیری جلوه افزون یافته است.

چاپ نخست این اثر در 391 صفحۀ وزیری، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 70.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس بگیرند. همچنین از طریق پیام‌رسان واتس‌اپ انتشارات سروش به شماره 09921605119 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

تصاویر

امتیاز شما