امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

تاثیر عناصر فرهنگ غربی بر موسیقی سوژه «نیستان»

مشاهده ۱۹۷
۱۴۰۰/۰۱/۲۵- ۰۳:۵۸

برنامه«نیستان» رادیو فرهنگ، چهارشنبه ٢٥ فروردین به موضوع فرهنگ پذیری و تاثیر آن در موسیقی می پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «نیستان» امشب دکتر محمدعلی مرآتی، دکترای موسیقی شناسی اقوام و مدرس موسیقی دانشگاه هنر تهران درباره فرهنگ پذیری با تمرکز بر فرهنگ غربی و تاثیرات آن بر موسیقی ملل و ایران مطالبی را بیان می‌کند.
در ادامه این برنامه ندا رادمهر اخبار موسیقی را اعلام می‌کند و فرنوش تدین به معرفی آلبوم آهنگ شب اثر روشنک نوری می‌پردازد.
آلبوم آهنگ شب اثری از سپنتا مجتهدزاده و روشنک نوری، مجموعه یک آلبوم سنتی ایرانی در ۱۱ قطعه است، آهنگسازی و تنظیم این آلبوم را روشنک نوری انجام داده؛ هنرمندی که در نوازندگی سنتور شاگرد پرویز مشکاتیان، پشنگ کامکار و مجید کیانی و در آهنگسازی شاگرد فرهاد فخرالدینی و کامبیز روشن‌روان بوده، گروه موسیقی مهربانو را تاسیس کرده و در آلبوم‌های «بی من مرو» و «آبروی آب» اثر مرتضی فلاحتی به عنوان نوازنده سنتور حضور داشت.
موسیقی از ایده تا اجرا به روایت کیوان ساکت با موضوع تحلیل چهار دستگاه در موسیقی نیز از دیگر بخش های برنامه «نیستان» است.
برنامه «نیستان» ساعت ۲۲ به تهیه‎کنندگی وحید رستگاری و همراهی یلدا احتشامی ، گویندگی فاطمه رکنی و اجراکارشناسی رضا مهدوی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما