صدا و سیمای مراکز با راهبردی ستاد انتخابات معاونت امور استانهای رسانه ملی، مجموعه برنامههای انتخاباتی خود را با محور امیدآفرینی و زمینهسازی برای مشارکت حداکثری در انتخابات خردادماه تولید و پخش میکنند.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ستاد انتخابات در معاونت امور استانهای رسانه ملی از مدتها پیش تشکیل شده و راهبری ایدهپردازی، پیش تولید، تولید و پخش برنامههای رادیویی و تلویزیونی، گزارش محور و فضای مجازی را در مراکز استانی رسانه ملی بر عهده دارد.
تاکنون ١٧ جلسه با حضور اعضای ستاد مرکزی معاونت و بیش از ۵۰۰ جلسه هم توسط ستاد انتخابات مراکز استانی برگزار شده است که خروجی این جلسات برنامههای گوناگونی است که با راهبری ستاد مرکزی و ستادهای استانی در رادیو و تلویزیونهای استانها تولید شدهاند یا در دست تولید هستند و روی آنتن خواهند رفت، البته برخی از این برنامهها به ویژه در آستانه انتخابات به صورت زنده هستند.
در این بین میتوان به پیشبینی 92 عنوان ویژه برنامه انتخاباتی برای 33 مرکز استانی اشاره کرد که شامل 38 برنامه ترکیبی، یک سریال در مرکز ایلام، یک طنز نمایشی در مرکز گیلان، چهار مسابقه، 6 مستند، 28 برنامه میزگرد و گفتوگو محور، یک برنامه عروسکی در مرکز خراسان شمالی، دو عنوان موشنگرافیک و 11 برنامه گزارشی است. مدت زمان پخش برنامههای انتخاباتی به صورت هفتگی در مراکز حدود یک صد ساعت است که مجموع آنها در همه مراکز به 3300 ساعت میرسد.
همچنین بانک اطلاعاتی کارشناسان برای حضور در برنامههای گفت و گو محور و میزگرد تهیه شده و تهیهکنندگان و مجریان برنامههای ویژه انتخاباتی هم مشخص شدهاند. در حوزه فضای مجازی و در حوزه تبیینی و طی نوروز امسال 406 اثر تقطیع شده در قالب برنامههای مکمل و متمم تولید و در شبکههای اجتماعی و وب سایت مراکز منتشر شده است. علاوه بر این تولید 50 قسمت برنامه «انتخاب اصلح» نیز با هدف بیان ویژگیها و شرایط کاندیداهای اصلح و تراز انقلاب و نیز تولید 69 آیتم از برند «مشتلق» با هدف اطلاعرسانی اخبار خرد و کلان خوب استانها و با محور امیدبخشی از دیگر اقدامات فضای مجازی استانها به شمار میرود.
کنداکتور شبکه شما نیز متناسب با انتخابات خردادماه تغییر می کند و برنامه های روتین این شبکه حال و هوای انتخاباتی خواهند داشت.
برنامه گزارش خبری هم در چند باکس روزانه اقدام به نمایش خودکفایی، خودباوری، تولید، اشتغال، مهاجرت معکوس و بیان مطالبات مردمی از مسئولان و امیدآفرینی از مراکز استانها و شهرهای تابعه و روستاها خواهد کرد.
علاوه بر این برنامه «بهارستان» هم هر هفته تا زمان برگزاری انتخابات با حضور نمایندگان مجلس، به تبیین و تهییج عمومی با رویکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا میپردازد.
برنامه تلویزیونی «رکن چهارم» نیز با محور انتخابات در شبکه شما تولید میشود.