امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

آیین زیبای مردم کهگیلویه و بویراحمد در عید سعید فطر

مشاهده ۴۸۵
۱۴۰۰/۰۲/۲۲- ۱۳:۲۶

صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های جذابی را برای عید سعید فطر در نظر گرفته است و اطلاعات مفیدی را نیز در خصوص اهمیت عید فطر و آموزه ها و پندهای آن در اختیار مخاطبان شبکه استانی دنا قرار خواهد داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  به این منظور سیمای دنا در ویژه برنامه «گلباران» با پخش موسیقی‌های شاد و پرداختن به آیین‌های کهن و زیبای عشایر و مردم کهگیلویه و بویراحمد، لحظات خوشی را در دو شب به مدت 180 دقیقه برای مخاطبانش فراهم می‌کند. موسیقی‌های شاد، گفت و گو با خیران و هنرمندان، گفت و گو با کارشناسان مذهبی با موضوع اهمیت عید فطر، فطریه و اقداماتی که باید در حفظ آثار و برکات ماه رمضان انجام داد از دیگر بخش های ویژه برنامه «گلباران» به تهیه کنندگی کامران پاک منش است.
سیمای استانی دنا همچنین با استقرار یک دستگاه واحد سیار، به صورت زنده نماز عید فطر را در بلوار عدل شهر یاسوج پوشش می دهد و برای مخاطبانش به تصویر در می آورد.
رادیو دنا نیز  ویژه برنامه «عیدانه» را به تهیه کنندگی میترا الهی و با اجرای حمیدرضا رحمت پور در 23 و 24 اردیبهشت از ساعت 9 تا 10:30 تقدیم مخاطبان می‌کند. این برنامه در برگیرنده بخش های مختلفی از جمله گزارش، مباحث کارشناسی، گفت و گو با شاعران و خوانندگان موسیقی‌های محلی و بومی، ارتباط با شبکه‌ها و مراکز استانی، آداب و رسوم اقوام در عید فطر، طنز و سرگرمی و نمایش، عید فطر در آیینه شعر و ادب فارسی و موسیقی‌های مفرح و عیدانه است. 

امتیاز شما