امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

روند دگرگونی ادبیات نمایشی ایران زمین در «چاپخانه» رادیو فرهنگ

مشاهده ۱۹۸
۱۴۰۰/۰۳/۳۰- ۱۰:۱۰

دو کتاب‌ «عبور از گذشته» و «روند دگرگونی ادبیات نمایشی ایران زمین» امروز ۳۰ خرداد در برنامه «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌ شوند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «چاپخانه» این هفته بهاره برهانی، کارشناس مجری، میزبان رسول نظرزاده، نویسنده کتاب «روند دگرگونی ادبیات نمایشی ایران» می‌شود.

کتاب «روند دگرگونی ادبیات نمایشی زنان ایران(از ۱۳۸۹ تا ۱۳۵۷)» در ۵ فصل با عناوین «نگاهی به شخصیت زنان در آثار پایه‌ گذاران نمایشنامه‌ نویسی ایران»، «پیشگامان؛ تجربه‌ های نخست(از۱۲۸۹ تا۱۳۲۰)»، «گامی‌ به پیش؛ تقابل‌ ها(از ۱۳۲۰ تا۱۳۵۶)»، «شکل‌ های درونی/دغدغه‌ های ذهنی» و «نگاهی به زمینه‌ ها و ساخت‌ مایه‌ های ادبیات نمایشی زنان ایران» نوشته شده است.
همچنین مخاطبان این برنامه امروز می‌ توانند شنونده گفت و گوی صادق وفایی و عنایت‌ الله شهیدی درباره کتاب «عبور از گذشته» باشند.
کتاب «عبور از گذشته» با این محور که با تکنیک‌ های خودیاری، برگرفته از درمان EMDR، زندگی خود را کنترل کنید، نوشته فرانسین شاپیرو است و عنایت‌ الله شهیدی یکی از مترجمان این کتاب است.
این کتاب یک راهنمای مفید و کاربردی از پروفسور فرانسین شاپیرو، خالق روان‌درمانی EMDR (حساسیت‌زدایی و بازپردازش با حرکات چشم) است. این روش که از پشتوانۀ پژوهشی و علمی‌ بسیار بالایی برخوردار است، تاکنون به میلیون‌ ها نفر در سراسر جهان کمک کرده تا زندگی شادتر و آسوده‌ تری داشته باشند.
برنامه «چاپخانه» با اجرای لیدا وحیدی و تهیه‌ کنندگی پرویز جمالی، با موضوع معرفی تازه‌ های نشر و گفت و گو با نویسندگان و مترجمان درخصوص آثارشان، یکشنبه‌ ها  ساعت ۲۱ به سمع شنوندگان رادیو فرهنگ می رسد.

امتیاز شما