امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

عیدانه 40 هزار دقیقه‌ای استان‌ها برای عرفه و دهه ولایت

مشاهده ۳۶۰
۱۴۰۰/۰۴/۲۸- ۱۳:۰۰

صدا و سیمای استان‌ها بیش از 40 هزار و 430 دقیقه ویژه برنامه رادیویی و تلویزیونی را به مناسبت روز عرفه و دهه ولایت روی آنتن می‌برند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، همزمان با فرا رسیدن روز عرفه و دهه ولایت، برنامه‌های مختلفی برای پخش از شبکه‌های مختلف سیمای استان‌ها تدارک دیده شده است.

بر ای اساس و با توجه به گرامیداشت دهه امامت و ولایت و بزرگداشت مکتب غدیر برای تبیین و معرفی بهتر این مناسبت در سیمای مراکز استان‌ها علاوه بر برنامه‌های روتین که به این موضوع پرداخته می‌شود، 66 ویژه برنامه عیدانه در روز عید قربان و عید غدیر با مدت زمان تقریبی 7 هزار و 620 دقیقه و همچنین 596 برنامه صبحگاهی، خانواده، معارفی، کودک و نوجوان، جوان و شبانه با مدت زمان 31 هزار و 610 دقیقه روی آنتن می‌رود.
با برنامه‌ریزی سیمای مراکز در این دهه به برنامه‌های طنز، مسابقه، جُنگ با رویکرد تفریحی، سرگرمی و شاد توجه ویژه‌ای شده است.
در روز عرفه مراسم قرائت دعای شریف این روز از کربلای معلی حرم مطهر امام حسین(ع) ،خراسان رضوی حرم مطهر امام رضا(ع)، قم حرم حضرت معصومه (س) و شیراز حرم شاهچراغ به صورت زنده از سیمای مراکز پخش می‌شود.
همچنین با هماهنگی صورت گرفته بین نمایندگی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در عراق، مراسم مختلف در شهر نجف اشرف از عید قربان تا عید غدیر خم از سیمای مراکز روی آنتن می‌رود.
عیدانه، زنده رود، هشت بهشت، ماه نشین، یه صبح دیگه، آستان ملکوت، غدیر، الدوز، نسیم جنوب، اودع و یودع، شب مهتابی، عید تا عید، نورالولایه، درسایه مولا، بایرام، جشن عید، تا آسمان، چشم شما روشن، به افق بهشت، طلوع ماندگار، شه وباش، عید بندگی و کریمانه، از جمله عناوین برنامه‌های ویژه دهه ولایت در سیمای مراکز هستند.
200 ساعت نیایش و جشن عید قربان در رادیوهای استانی
در 40 شبکه رادیویی استانی، شهری و رادیو زیارت همزمان با روز عرفه و عید سعید قربان ویژه برنامه‌های مختلفی در 200 ساعت و با هدف افزایش نشاط معنوی و انبساط خاطر جمعی و فردی تولید و پخش می‌شود.
بر این اساس و در روز عرفه ویژه برنامه‌های زنده از حرم‌های مطهر امام رضا(ع)، حضرت معصومه (س) و شاهچراغ از مشهد مقدس، قم و شیراز همراه با پخش زنده مراسم قرائت دعا و سخنرانی، طی ساعت‌های 17 تا 20 پخش خواهد شد.
تولید گزارش هایی از مردم در روز عرفه با این سوال محوری که «مهم‌ترین دعای امروز شما چیست؟»، شرح و تفسیر دعای عرفه، آموزه‌ها و تعالیم بلند دعای عرفه، برکات دعا در روز عرفه و بیان فضیلت روز عرفه از منظر امامان معصوم(ع) از جمله موضوعاتی هستند که صدای استان‌ها به آنها می‌پردازند.
همچنین در روز عید سعید قربان با برنامه‌هایی همچون نجوای بیداری، قرار بندگی، چراغ دل‌ها، بر آستان جانان، تا ملاقات خدا و لحظه‌های اجابت، همراه رادیوهای استانی و شهری و رادیو زیارت خواهیم بود.
این ویژه برنامه‌ها در ساختارهای مختلف ترکیبی، مجله‌ایی، مستند، مسابقه، نمایش و میزگرد برای مخاطبان استانی پخش می‌شوند.
در این ویژه برنامه‌ها به موضوعاتی همچون فضیلت و آداب عید سعید قربان و روز عرفه، معرفی مراسم و آیین‌های گرامیداشت عید سعید قربان و روز عرفه در میان اقوام و مذاهب مختلف کشور، نکات ضروری بهداشتی برای قربانی کردن، نیایش و تاثیر آن در زندگی، اهمیت عید قربان و جایگاه حضرت ابراهیم(ع)، ارتباط های تلفنی با مسئولان کمیته امداد و بهزیستی و مسئولان دام پزشکی جهت اطلاع رسانی از اهداء گوشت های قربانی و یا سهیم شدن در روش های مختلف سنت قربانی، آیتم‌های کوتاه گزارشی از آداب و رسوم مناطق مختلف ایران در روز عید قربان، ارتباط زنده تلفنی با گزارشگران مختلف در استان‌های مختلف به ویژه اهل سنت و مسابقه‌های پیامکی و تلفنی پرداخته می‌شود.
همچنین استفاده از ظرفیت رادیو نما در معرفی و بیان روایات و نکته‌های ناب از عید سعید قربان و روز عرفه هم در دستور کار قرار دارد.

امتیاز شما