امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
با توسعه HbbTV در ایران:
با توسعه HbbTV در ایران:

سرویس بومی +IRIB، هم تراز با کشورهای توسعه یافته قرار گرفت

مشاهده ۱۴۵
۱۴۰۰/۰۵/۰۵- ۱۳:۲۷
تعداد بازدید:145

با توسعه HbbTV در ایران، سرویس بومی +IRIB، هم تراز با کشورهای توسعه یافته قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پس از آغاز رسمی‌پخش رسمی خدمات HbbTV در سال 1398، معاونت توسعه و فناوری رسانه در کنار توسعه خدمات HbbTV، فعالیت ها و تلاش های مستمر و متمرکزی را برای افزایش نفوذ گیرنده‌های HbbTV در ایران صورت داد. علیرغم وجود تحریم های بسیار در حوزه گیرنده‌های تلویزیونی، دانش فنی و تلاش های مستمر این معاونت، منجر به پشتیبانی استاندارد HbbTV و پروفایل کشور ایران در درصد قابل توجهی از تلویزیون‌های تولیدی توسط شرکت های ایرانی شده است.

تعداد تولیدات ماهانه جدید تلویزیون‌های هوشمند HbbTV در ایران حدوداً 15 هزار دستگاه است و انتظار می رود این عدد با پشتیبانی دیگر تولیدکنندگان تلویزیونی افزایش قابل توجهی پیدا کند.

در حال حاضر خدمات دکمه قرمز HbbTV در سه شبکه تلویزیونی "ایران کالا اچ دی، تماشا اچ دی و شبکه فراتر" در سراسر ایران قابل دسترس است و خدمات بیشتر و در حال توسعه نیز به زودی به سایر شبکه‌های تلویزیونی افزوده خواهد شد.

تعداد بازدیدهای یکتا از خدمات HbbTV در ایران حدود 1.187.129 است که با توجه به مدت کوتاه ارائه خدمات و همچنین وجود تحریم ها بر روی گیرنده‌های تلویزیونی عدد قابل توجهی محسوب می‌شود.

در حال حاضر، ایران به عنوان کشوری پیشرو در لیست کشورهای پیاده سازی کننده استاندارد در سایت سازمان بین المللی HbbTV قرار دارد که این امر افتخاری برای سازمان صداوسیما به شمار می رود.

امتیاز شما