امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
توسعه و به روز رسانی امکانات فنی با بالاترین استانداردهای صدا و تصویر
توسعه و به روز رسانی امکانات فنی با بالاترین استانداردهای صدا و تصویر

دریافت شبکه فراتر با قابلیت ۴K در جزیره کیش

مشاهده ۱۳۴۲
۱۴۰۰/۰۶/۲۲- ۱۱:۴۲
تعداد بازدید:1342

فرستنده ts۵ با توان ۲۰۰ وات با هدف دریافت شبکه فراتر با کیفیت ۴k و فرستنده رادیویی دیجیتال با استاندارد DAB در صدا و سیمای کیش نصب و راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، غلامرضا مهرانی، معاون فنی صدا و سیمای کیش، هدف از نصب فرستنده TS۵ را پوشش نخستین شبکه فارسی زبان جهان اسلام، شبکه فراتر با کیفیت ۴K عنوان کرد و گفت: شبکه فراتر در حال حاضر در تمام مراکز استان قابل دریافت است و در کیش به عنوان نخستین مرکز غیر استانی، این فرستنده نصب و راه اندازی شده است. مهرانی مرتب سازی فرکانس‌های تلویزیونی را از دیگر اهداف نصب و راه اندازی این فرستنده دانست. معاون فنی صداوسیمای کیش افزود: با توجه به اینکه تجهیزات فرستنده برای فرکانس‌های مختلف در دوره‌های مختلف نصب شده با نصب این فرستنده جدید و مرتب سازی فرکانس‌های تلویزیونی، دریافت کانال‌ها برای ساکنان جزیره آسان تر شد. مهرانی هزینه نصب و راه اندازی این فرستنده و تجهیزات جانبی را ۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این فرستنده امکان دریافت شبکه فراتر با قابلیت ۴K برای ساکنان جزیره کیش وجود دارد. وی همچنین آپلینک شبکه کیش، دریافت از طریق ماهواره و ارتقای سیستم‌های پخش از SD به HD را از مهمترین برنامه‌های صدا و سیمای کیش با هدف انعکاس تولیدات و ظرفیت‌های این مرکز برشمرد.

راه اندازی فرستنده رادیویی دیجیتال با استاندارد DAB

پژمان فولادشکن، مسئول واحد انتقال و انتشار صدا و سیمای کیش هم از راه اندازی فرستنده رادیویی دیجیتال با استاندارد DAB و قابلیت پخش ۲۰ شبکه رادیویی از ۲۳ شهریور در کیش خبر داد. فولادشکن گفت: این فرستنده ۱۰۰ وات دیجیتال قدرت دارد و گیرنده‌هایی که سیستم DAB در آن‌ها نصب شده باشد می‌توانند صدای رادیو را با کیفیت بهتری دریافت کنند. وی در خصوص دریافت کانال‌های جدید تلویزیونی گفت: ساکنان می‌توانند بسته‌های دیجیتال تلویزیونی را بر روی کانال‌های ۳۴، ۴۷، ۵۰، ۵۳، ۵۶ از طریق جستجوی دستی دریافت کنند.

همچنین خلیلی، کارشناس ارشد اداره کل فرستنده‌های تلویزیونی صدا و سیما، بومی سازی فرستنده‌های دیجیتالی در کشور را از مهمترین دستاورد‌های رسانه ملی عنوان کرد. خلیلی گفت: در گذشته فرستنده‌های وارداتی در برخی مراکز نصب بود و شرکت‌های سازنده در برخی موارد از ارائه خدمات پشتیبانی خودداری می‌کردند و به همین دلیل رسانه ملی با اتکا به دانش بومی و دانش متخصصان داخلی توانست این سامانه‌ها را به شکل بومی توسعه دهد.

امتیاز شما