امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

اهدای نشان کشور تاجیکستان به معاون صدای رسانه ملی

مشاهده ۳۲۵
۱۴۰۰/۰۶/۲۴- ۲۱:۱۲

معروف عبدالرحمان اف دبیر اول و معاون سفیر تاجیکستان در ایران در دیدار با علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی نشان کشور تاجیکستان را به معاون صدا اهدا کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پیرو آیین برگزاری دیپلماسی فرهنگی ایران و تاجیکستان که به همت رادیو فرهنگ برگزار شده بود، دبیر اول سفیر تاجیکستان با معاون صدای رسانه ملی دیدار کردند .
در این دیدار علی بخشی زاده گفت: امروز هم افزایی فرهنگی ،احترام ویژه به پاسداشت زبان فارسی و آشنایی با کشور های هم فرهنگ و هم زبان در اولویت صدا و سیما است و همه شبکه‌های رادیویی باید نقش آفرینی کنند.
وی ضمن قدردانی از معاون سفیر تاجیکستان از مردم و کشور تاجیکستان به عنوان برادران فارسی زبان و خویشاوندان فرهنگی یاد کرد و ماموریت جدیدی را در حوزه تعاملات فرهنگی و رسانه ای برای شبکه‌های سراسری صدا با محوریت رادیو فرهنگ تعریف کرد.
معروف عبدالرحمان اف دبیر اول و معاون سفیر تاجیکستان در ایران اذعان داشت با توجه به تاریخ و تمدن مشترک دو کشور تاجیکستان و ایران ،تولید و پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی برای آشنایی بیشتر مردم ایران با تاجیکستان در آستانه 30 سالگی استقرار مناسبت های دیپلماتیک میان دو کشور لازم است.
وی افزود: در 8 سال اخیر تراز تبادلات تجاری دو کشور از 300 میلیون دلار به کمتر از 60 میلیون دلار کاهش یافته است که نیازمند تقویت روابط اقتصادی بیشتر هستیم.
عبدالرحمان اف تصریح کرد: همچنین در ضمینه هم زبانی و هم فرهنگی با توجه به اسناد منعقد شده قبلی باید اقدامات مخصوص و هم کاری بیشتری صورت پذیرد.
 وی در پایان این دیدار سپاسنامه نامه سفیر کبیر جمهوری تاجیکستان به رئیس سازمان صدا و سیما و  نشان کشور تاجیکستان را به پاس قدر دانی از برگزاری آیین دیپلماسی فرهنگی ایران و تاجیکستان به معاون صدا اهدا کرد. 

امتیاز شما