امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

بازدید آیت الله خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از رادیو زیارت

مشاهده ۶۶۸
۱۴۰۰/۰۷/۱۸- ۱۲:۱۰

آیت الله خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از رادیو زیارت بازدید کرد و ضمن دیدار با مدیران این شبکه، در جریان عملکرد این شبکه رادیویی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این دیدار  آیت الله خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان، ضمن خداقوت به مدیران و برنامه سازان شبکه، از فعالیت های انجام شده قدر دانی کرد. وی در ابتدا از اتاق فکر به عنوان مهمترین بخش و ارکان رسانه نام برد و نقش آن را در هدایت و ارائه طریق به بخش های دیگر حیاتی عنوان کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش و جایگاه رسانه گفت: رسانه‌ها را نمی توان دست کم گرفت و امروزه رسانه یک سرمایه است و باید در آن از برترین‌ها استفاده شود. وی با اشاره به ایجاد شور و شعور به عنوان یکی از مهمترین وظایف رسانه خاطرنشان کرد: شور باید از طریق مداحان اهل بیت و شعور باید از طریق کارشناسان و فضلا به مخاطب رادیو برسد.

آیت الله خاتمی‌گفت: شما تلاش کنید معصومین(علیهم السلام) را از طریق تفسیر زیارات معرفی کنید. البته در این زمینه از کارشناسان نخبه استفاده کنید و خوشبختانه در این زمینه علما و فضلایی خوبی در حوزه علمیه مشهد حضور دارند.

وی با تشریح سلائق، سطوح و اندیشه‌های مختلف مخاطبان گفت: تلاش کنید مباحث و موضوعات متنوع باشد و انواع سلیقه‌ها به ویژه مخاطبین دینی را جذب کنید. عضو محترم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با برشمردن اهمیت و حساسیت کار در حوزه دین افزود: در عرصه تبیین دین باید حساسیت بیشتری لحاظ کنید و در این راه از چهره‌های شاخص استفاده کنید.

وی از ظرفیت ائمه جمعه برای استفاده در بدنه کارشناسی برنامه‌ها، به عنوان یکی از ماخذهای مهم نیرو نام برده و افزود: ستاد نماز جمعه کانون کارشناسان و فضلای حوزه علمیه است، از این ظرفیت و علما و فضلای حوزه‌های علمیه استفاده کنید. برای استفاده از ظرفیت فضلای حوزه علمیه از طریق مجموعه مدیریت حوزهای علمیه ورود کنید و دعوت کنید.

عضو محترم هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، همچنین از کادرسازی و تربیت و تقویت کارشناسان در مقوله زیارت به عنوان یکی از قابلیت ها و وظایف رادیو زیارت اشاره کرد و گفت: البته نیروپرروی هم داشته باشید و طلاب فاضل را رصد کنید و به مرور از آنها نیز استفاده کنید.

در ابتدای این دیدار هادی افشارصفوی، مدیر رادیو زیارت، ضمن معرفی واحدهای این شبکه به تشریح اجمالی برنامه‌های آن پرداخت. مدیر شبکه زیارت با برشمردن هدف اصلی این برنامه‌ها که پیاده سازی حدیث شریفه امام رضا علیه السلام «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا» و ترویج و تبلیغ سیره و روش ائمه معصومین علیهم السلام است، از ظرفیت های عمیق و بسیط زیارت سخن گفت. وی با برشمردن برخی از برنامه‌های شبکه و همچنین ویژگی منحصربفرد آن، یعنی استودیوی مستقر در حرم امام رضا علیه السلام و دسترسی مستقیم به برنامه‌ها و مراسم آن، ظرفیت های خاص این سبک و موضوع برنامه سازی را  برشمرد.

ویدئوها

تصاویر

امتیاز شما