امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

موفقیت صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری در جشنواره فانوس

مشاهده ۲۳۵
۱۴۰۰/۰۷/۲۴- ۱۳:۱۱

شبکه استانی جهان بین در پنجمین جشنواره هنری دفاع مقدس فانوس چهارمحال و بختیاری خوش درخشید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در بخش نمایش رادیویی این جشنواره رتبه برتر به اثر «آبی تر از آب» به تهیه کنندگی فیروزه بنی طالبی اهدا شد. این نمایش رادیویی، زندگینامه سردار شهید الیاس ارجمند از غیور مردان استان دلاورپرور چهارمحال و بختیاری و فرماندهان دشمن شکن دوران دفاع مقدس را بررسی و تحلیل می‌کند.
همچنین «دلدادگان» از فاطمه رفیعی در بخش پادکست و نمایش نامه «خانه ای در همین حوالی» از سعید جوانبخت در بخش نمایشنامه، رتبه برتر را از آن خود کردند.
نمایش نامه «خانه ای در همین حوالی» قصه مردی را روایت می‌کند که سال ها در اسارت دشمن بوده و با گذشت زمان، اطرافیان از او انتظاراتی دارند که با مسلک وی هیچ سنخیتی ندارد.
همچنین نماهنگ «قصه عاشقان» در بخش شعر و موسیقی به تهیه کنندگی حسن مجیدی در جایگاه برتر قرار گرفت. در این نماهنگ، رشادت های ایثارگران دفاع مقدس و شهدای گمنام و احوال مادران شهید وصف می‌شود.
گفتنی است این جشنواره با هدف ارتقای کمی و کیفی تولیدات هنری و سینمایی و کشف استعدادهای بومی‌ به ویژه هنرمندان جوان متعهد و انقلابی و ایجاد رقابت و انگیزه در بین جوانان برگزار شد. مستند بلند، فیلم داستانی، نمایش رادیویی، پادکست، عکس، موسیقی، نمایش رادیویی، نمایشنامه، نقاشی، خوشنویسی، نماهنگ و سرود دانش‌آموزی از بخش های پنجمین جشنواره هنری دفاع مقدس فانوس بود. 

 از ۱۲۴ اثر ارسالی به این جشنواره ۱۳ اثر برگزیده شدند و به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

امتیاز شما