امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

«چرخ» بررسی می‌کند: حکومت محتوا در جهان آینده

مشاهده ۵۰۳
۱۴۰۰/۰۸/۰۴- ۱۲:۴۸

سی‌ودومین قسمت فصل هشتم «چرخ» به بررسی آینده‌ی تولید محتوا در جهان اختصاص دارد. این برنامه ساعت 19 امروز، سه‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این قسمت از برنامه «چرخ»، پویا پاک‌نژاد، مجری-کارشناس بخش‌ «تازه‌ها» با صدرا مخملی، روزنامه‌نگار دیجیتال درباره‌ی تازه‌ترین خبرهای دنیای دیجیتال گفت‌وگو خواهد کرد. در بخش دیگری از «چرخ»، سجاد اکباتانی، کارشناس حوزه‌ی کارآفرینی با مهدی صداقت، مدیرعامل خانه‌ی نوآوری درباره‌ی حکومت محتوا در جهان آینده گفت‌وگو می‌کند. . محتوا شکلی از اطلاعات است که ساختار مشخص دارد. اطلاعاتی که برای انسان به عنوان مخاطب قابل درک و استفاده است و فرآیند ویرایش -حداقل پیش از عرضه و ترجیحا حتی پس از عرضه- درباره‌ی آن معنا دارد و قابل اعمال است. محتوای دیجیتال همه‌ی این ویژگی‌ها را دارد و یک ویژگی دیگرش هم این است که برای انتقال و ذخیره‌سازی و مصرف آن از بستر و زیرساخت دیجیتال استفاده می‌شود. چنین تعریفی می‌تواند مواردی مانند کتاب‌ها، مقالات، فایل‌های صوتی و پادکست‌ها، ویدئو‌ها و انیمیشن‌ها، بسته‌ها و محصولات آموزشی، پست‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها را پوشش دهد. در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» گزارش حافظ آهی از کافه‌ی علم جایزه‌ی مصطفی(ص) 2021 روی آنتن خواهد رفت.
فصل هشتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی این برنامه را بر عهده دارند.

ر

امتیاز شما