امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

دیدار مدیر کل روابط عمومی رسانه ملی با هنرمندان مهد هنر

مشاهده ۵۵۵
۱۴۰۰/۰۸/۱۰- ۱۴:۰۳

مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما به اتفاق جمعی از هنرمندان شهرستان ورامین به دیدار محمدتقی رودگر، از پیشکسوتان هنرهای نمایشی رفتند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حسین قرایی، مدیرکل روابط عمومی رسانه برای ادای احترام به هنرمندان این شهرستان، به همراه جمعی از هنرمندان ورامینی از جمله علی عباسی خوشنویس، رحیم محذومی نویسنده، رضا جعفری فعال فرهنگی، امیرحسین شفیعی، بازیگر تئاتر خیابانی به عیادت محمد تقی رودگر رفت که مدتی است درگیر بیماری است.

رودگر در این دیدار با تشکر از توجه صداوسیما به عرصه هنر، خود را معلمی عاشق دانست و درباره نحوه ورودش به عرصه هنر گفت: در سال 57 معلم شدم و همان زمان بود که نیاز به هنرهای نمایشی در تدریس را حس کردم، زیرا یکی از شیوه‌های تدریس، تدریس نمایشی است که بسیار در تثبیت مطالب در ذهن موثر است.

وی با ذکر اولین تجربه‌اش در تئاتر  در نقش یک روحانی گفت: تئاتر از ضروریات یک جامعه است تا جایی که مقام معظم رهبری نیز تئاتر را منبر می‌دانند.

وی در همین حال، متن خوب نمایش را لازمه ماندگار کردن اثر نمایشی خواند.

علی عباسی، از استادان هنرخوشنویسی نیز در این دیدار رودگر را از افتخارات هنری ورامین دانست و گفت: ورامین مهد هنر است و محمد تقی رودگر از هنرمندان این خطه در زمینه هنر تئاتر خوش درخشیده‌ است.

رحیم محذومی، داستان‌نویس نیز با اشاره به تعلق خاطر رودگر به هنر گفت: این هنرمند عاشق، تئاتر را در این جغرافیای کوچک نه تنهاگوشه گیر نکرد، بلکه تلاش کرد تا با بردن هنر نمایش به محافل مذهبی و مساجد این هنر را از گوشه گیری برهاند و مخاطب خاص آن را به مخاطب عام تبدیل کند.

او رودگر را استاد هنرمندی خواند که در حوزه‌های طنز، کودک، آیینی و مذهبی و دفاع مقدس بسیار خوش درخشیده و با فداکاری‌های پدرانه خود باعث رونق هنر نمایشی در ورامین شده است.

امیر حسین شفیعی، بازیگر تئاتر خیابانی نیز شکل‌گیری گروه نمایشی عاشورائیان با هدف تولید نمایش‌های عاشورایی و دفاع مقدس در سه دهه را از اتفاقات بزرگی دانست که به همت استاد محمد تقی رودگر رقم خورده است.

او اضافه کرد: نباید تلاش مرحوم جعفر کاظمی در این زمینه نادیده گرفته شود؛ زیرا او نیز در زمان حیات همکاری تنگاتنگی با محمد تقی رودگر داشت.

ورامین، شهری با قدمتی تاریخی و میراثی گرانبهاست که نه تنها در زمینه صنایع کشاورزی و دامپروری پیشرو بوده، بلکه هنرمندانی نامی در عرصه‌ هنرهای تجسمی و موسیقی پرورش داده است؛ هنرمندانی چون رحمت­الله امینی، نمایشنامه‌نویس، رحیم محذومی نویسنده، سعید وزیری، مرحوم جعفر کاظمی، محمد تقی رودگر و حسن بنی عامری هنرمندان تئاتر (حسن فرح بخشیان) و ژولیده نیشابوری شاعر.

امتیاز شما