امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
در دیدار مدیر کل امور بین‌الملل رسانه ملی و سفیر جمهوری تاجیکستان در تهران؛
در دیدار مدیر کل امور بین‌الملل رسانه ملی و سفیر جمهوری تاجیکستان در تهران؛

تاکید بر اهمیت توسعه روابط ایران و تاجیکستان

مشاهده ۳۳۸
۱۴۰۰/۰۸/۲۴- ۱۵:۰۶
تعداد بازدید:338

در دیدار مدیر کل امور بین‌الملل رسانه ملی و نظام‌الدین زاهدی، سفیر جمهوری تاجیکستان در تهران، بر نقش و اهمیت رسانه‌های دو کشور به منظور آشنایی و تعامل هر چه بیشتر دو ملت دوست و برادر تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دوشنبه 24 آبان 1400، نشستی با حضور دکتر فهیم دانش، مشاور رئیس سازمان و مدیر کل امور بین‌الملل رسانه ملی و نظام‌الدین زاهدی، سفیر جمهوری تاجیکستان در تهران، در سالن کنفرانس امور بین‌ الملل برگزار شد.
در این نشست، دکتر فهیم دانش به وجود اشتراکات فراوان فرهنگی، مذهبی، زبانی، هنری و آداب و رسوم دو کشور ایران و تاجیکستان اشاره و بر نقش رسانه‌ های دو کشور و همکاری و تعامل آن‌ها به منظور قرابت و آشنایی بیشتر دو ملت ایران و تاجیکستان تأکید کرد.

فهیم دانش با اشاره به توانمندی‌ ها و ظرفیت‌ های گوناگون رسانه‌ ملی همچون دانشگاه صدا و سیما، خبرگزاری سازمان، توانمندی‌های پیشرفته و به روز فنی وفعالیت های گسترده در خصوص تولید و تهیه آثار برجسته و فاخر تلویزیونی که با اقبال جهانی هم مواجه شده است و تولید انیمیشن، بر گسترش همکاری رسانه ملی با رادیو و تلویزیون دولتی  تاجیکستان در همه ظرفیت ها تاکید کرد و  با ابراز امیدواری برای تدوین تفاهم نامه جدید همکاری رسانه ای با تاجیکستان، بر احیا و راه اندازی مجدد دفتر نمایندگی رسانه ملی در دوشنبه با حفظ احترام متقابل به قواعد و اصول حقوقی منشور ملل متحد و عدم مداخله در قوانین داخلی دو کشور تأکید کرد.
نظام الدین زاهدی، سفیر تاجیکستان، نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر رسمی هیئت ریاست جمهوری ایران به تاجیکستان، دیدار وی را نقطه عطفی در ادامه فعالیت‌ها و مناسبات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هر دو کشور برشمرد.
سفیر تاجیکستان با ابراز امیدواری در خصوص تکمیل متن یادداشت تفاهم نامه‌، امضا نهایی این تفاهم نامه را نکته مثبت و سازنده‌ ای در جهت گسترش روابط و تعاملات بویژه در زمینه فرهنگی و هنری دانست و این گونه اظهار کرد که به دلیل قرابت‌ ها و اشتراکات بسیار زیاد فرهنگی و تاریخی و با بهبود روابط فرهنگی و هنری، سایر زمینه‌های همکاری و تعاملات دو کشور نیز گسترش خواهد یافت.
او تصریح کرد: مرحله جدیدی در مناسبات دو کشور پس از سفر رئیس جمهور ایران آغاز شده است و سفارت تاجیکستان در ایران، نقش تسهیل کننده در ارتقا همه جانبه روابط دارد.
سفیر تاجیکستان، با اشاره به سفر آتی رئیس جمهور این کشور به تهران در سال جدید میلادی، ابراز امیدواری کرد سند همکاری‌ های رسانه ای دو کشور در این سفر به امضاء برسد.

امتیاز شما