امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

تولید فصل جدید «جنگل فندق» با محور خانواده

مشاهده ۳۶۹
۱۴۰۰/۰۹/۰۱- ۱۲:۵۹

مرکز پویانمایی صبا با تولید فصل جدید انیمیشن «جنگل فندق» به تهیه کنندگی رضا تقدسی و کارگردانی محمد حیدری، به مخاطبان کوچکش از اهمیت خانواده و جمعیت پایدار می گوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مرکز صبا، با تولید انیمیشن «جنگل فندق» در تلاش است مخاطبان کودک با دیدن زیبایی‌های بصری اثر، به طور غیرمستقیم پیام ضرورت وجود خانواده و جمعیت پایدار را درک و  کنند. کودکان این پیام را دریافت می‌کنند که خانواده یعنی همراهی والدین و بچه‌ها درکنار هم.

رضا تقدسی تهیه کننده این مجموعه انیمیشن هدف داستان این پویانمایی را دوری از تک روی‌ ها و ترویج همبستگی‌ ها در دست یابی به موفقیت های زندگی عنوان کرد.

تهیه کننده این برنامه که فصل جدید این مجموعه انیمیشن را در موسسه حور و به سفارش مرکز پویانمایی صبا و به عنوان بزرگترین مرکز انیمیشن سازی کشور تولید کرده است، تصریح کرد: این انیمیشن سه بُعدی با بهره گیری از قصه‌ها و ماجراهای پند آموز باهدف تاثیر همدلی، مشورت و کار گروهی در پیش بُرد موفق آمیز عملکردهای مختلف، سعی دارد در زمینه تحیکم روابط وتعامل رفتاری واخلاقی هرچه بیشتر بین دوستان و به ویژه اعضای خانواده گام های موثری بردارد.

وی با بیان این مطلب گفت: ایجاد فضای حرفه‌ای و ارتقاء سطح کیفی تولیدات انیمیشن به منظور القای مفاهیم آموزشی مفید و سازنده به کودکان، از مولفه‌هایی هستند که مرکز پویانمایی صبا را بر آن داشت تا فصل جدید مجموعه «جنگل فندق» را برای مخاطب کودک به تولید برساند.

تقدسی در ادامه بیان داشت: در ساخت این مجموعه تمام تلاش خود را به کار بستیم تا داستان «جنگل فندق» بر پایه ساختار روایی و جلوه‌ های بصری درست بنا شود، به‌گونه ای که مخاطبان کودک از تماشای آن لذت ببرند و گام بعدی در ساخت این انیمیشن چینش قصه «جنگل فندق» در بستر تکنیکال بود ازاین رو سعی شد در تولید آن از جدیدترین تکنیک های مجموعه سازی درعرصه انیمیشن بهره برده شود که خوشبختانه در این زمینه تا حد بسیاری موفق بودیم.

تهیه کننده مجموعه «جنگل فندق» اظهار داشت: در تولید این مجموعه انیمیشن سعی شده است فردیت خلاق کودک زیر سوال برده نشود و مولفه‌های مهم و تاثیرگذاری همچون، همفکری و مشورت با والدین و همچنین ارتباط گیری صحیح و مطلوب با همسالان برای مخاطب کودک به گونه‌ای داستان وار توام با تصاویر زیبا روایت شود و به طور کل مهمترین هدف ساخت «جنگل فندق» اهمیت جایگاه خانواده و همچنین ترویج بیشتر مبحث اتحاد و تعامل اعضای خانواده با یکدیگر در دستیابی به موفقیت هاست.

تقدسی گفت: از آنجا که مهمترین بخش در روند تولید انیمیشن، رضایت مخاطبان و با اقبال مواجه شدن اثر است، باید در ساخت آثار به سطح سلیقه و ذائقه مخاطب توجه همه جانبه داشت تا اثری ماندگار و موفق تهیه شود. از این رو بهره‌گیری از نظرات مرکز نظرسنجی صدا و سیما در شناخت این سطح سلیقه و ذائقه، کمک شایانی به مرکز پویانمایی صبا برای ساخت فصل جدید انیمیشن «جنگل فندق» کرد.

وی در ادامه گفت: ارج نهادن به مخاطب کودک، بهره گیری از تجربیات والدین در زمینه دستیابی به موفقیت ها و چگونگی برقراری ارتباط صحیح با دوستان از شاخص‌های مهم تولید انیمیشن «جنگل فندق» است که در کنار این مسائل در آن سعی شده است، مهارت های مفید بودن و چگونگی استفاده درست از لحظات زندگی نیز به کودکان آموزش داده شود.

تقدسی خاطرنشان کرد: مرکز پویانمایی صبا به عنوان تنها متولی انیمیشن‌ در کشور  تمام  سعی خود را به کار گرفته تا برای روشن نگاه داشتن چراغ تولید انیمیشن‌های حرفه ای و ماندگار به گونه ای موفق و مطلوب عمل کند و در این زمینه عزمش را جزم کرده است تا استودیوهای تولید را بیش از پیش به چرخه تولید مجموعه‌ های فاخر وارد کند.

ویدئوها

امتیاز شما