امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
بازدید مدیر کل روابط عمومی از شبکه تلویزیونی فراتر
بازدید مدیر کل روابط عمومی از شبکه تلویزیونی فراتر

پیشران فراتر یکساله شد

مشاهده ۵۵۹
۱۴۰۰/۰۹/۱۱- ۲۰:۰۸
تعداد بازدید:559

مدیرکل روابط عمومی صداوسیما با حضور در ساختمان شبکه فراتر یک سالگی آن را به عوامل این شبکه تبریک گفت و از بخش های مختلف فراتر پیشرو بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در نخستین سالروز افتتاح شبکه پیشران فراتر (IRIB-UHD) حسین قرایی، مدیر کل روابط عمومی سازمان به صورت سرزده با حضور در ساختمان شماره یک معاونت فنی با اهدای گل به همکاران فنی و دست‌اندرکاران این شبکه، از نزدیک در جریان امور این شبکه فناور محور و پیشرو قرار گرفت.

قرایی که یک سالگی این شبکه را به ابوالفضل صالحی مدیر شبکه فراتر و دبیر شورای راهبردی توسعه و فناوری و همکاران وی تبریک گفت، از چرخه‌ کاری این شبکه بازدید کرد و در جریان جدیدترین فناوری‌های روز دنیا که با حداقل امکانات و تنها با همت و تلاش متعهدانه کارشناسان جوان و متخصص این حوزه و در شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه به دست آمده قرار گرفت. وی سپس با حضور در ساختمان پخش 9 دی و رژی پخش این شبکه، بخش دیگری از چرخه تولید تا انتشار این شبکه تلویزیونی را دید و با فناوری صنعت صداوتصویر که بخش‌های مهم آن به صورت جهادی، بومی‌سازی شده آشنا شد.

در ادامه این بازدید، قرایی از سایت هوایی سردار شهید قاسم سلیمانی نیز بازدید و با همکاران بخش تولیدی «ایران‌زیبا» شبکه فراتر گفت‌وگو کرد. در این گفت‌وگو علاوه بر بیان چالش‌ها، شیوه اکتشاف نقاط بکر و جذابیت‌های بصری و محیطی طبیعت زیبای ایران و حضور در این مناطق و نیز تصویربرداری هوایی برای تولید محتوا درشبکه فراتر و خطرات و مشکلات پیرامون آن ارائه شد.

در این بازدید ابوالفضل صالحی ضمن معرفی بخش های مختلف این شبکه، از جمله فناوری‌های چرخه مدیریت هوشمند شبکه با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی با محوریت مرکز داده امام علی (ع)، تلویزیون هیبریدی (HbbTV)، چرخه تولید و آماده‌سازی محتوای با کیفیت 4K-HDR ، با استفاده از فضای رنگی بیش از یک میلیارد رنگ به بیان نکات و ارزش‌های فنی این شبکه پرداخت.

شبکه تلویزیونی فراتر یا IRIB-UHD که در سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد، در شرایطی پا به عرصه حضور و رقابت با شبکه‌های متعدد تلویزیونی گذاشت که این شبکه به عنوان نیاز بصری مخاطب احساس و تلاش شد تا با امکانات محدود و بر اساس دارایی‌های موجود فنی سازمان به سمت راه‌اندازی آن گام برداشته شود.

این موضوع در حالی رقم خورد که تحریم، رسانه را تمام شریان‌های اصلی ارتباطی حتی برای تبادل اطلاعات فنی حداقلی مورد نیاز محروم کرده و امکان بهره‌برداری و تجربه اندوزی از نمونه‌های مشابه جهانی را به رسانه‌ملی نمی دهد اما امروز به شکرانه حضور جوانان پرتلاش و متخصص رسانه این شبکه به عنوان نخستین شبکه 4K جهان اسلام و فارسی زبان دنیا و همچنین اولین شبکه 4K-HDR منطقه، جای خود را در میان مخاطبان شبکه‌های رسانه ملی به خوبی باز کرده و با بهره بردن از جدیدترین فناوری‌های هوشمندسازی و هوش مصنوعی می‌رود تا بر تعداد مخاطبان تلویزیون بیافزاید و به خوبی نیاز مخاطبان عمدتاً جوان خود را پاسخ دهد.

شبکه تلویزیونی فراتر طی زمان کوتاه حیاتش موفق شده تا برای تمامی هموطنان و مخاطبان خود در مراکز 33 گانه استانی و برخی از شهرهای کمتر مرزی مانند سقز و بانه در دسترس بوده و امکان تماشای آن میسر باشد. همچنین این شبکه بر روی ماهواره بدر ۵ یا همان عرب ست، برای معرفی ایران عزیز در دسترس کلیه مخاطبان کشورهای غرب آسیا است./ انتهای پیام

امتیاز شما