امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

بررسی «سرعت» از زمین تا آسمان در «چهار سوی علم»

مشاهده ۹۳۸
۱۴۰۰/۰۹/۱۳- ۱۲:۱۶

مجموعه مستند چهار قسمتی «سرعت - Speed» در قالب برنامه «چهارسوی علم» از امشب ۱۳ آذر، از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مجموعه مستند که تولید سال ۲۰۱۹ شرکت Arrow media است، وسایل نقلیه پیشرفته در جهان و چگونگی دستیابی انسان به سرعت بالا را بررسی می‌کند.
در اپیزود اول با عنوان «آن سوی اقیانوس ها»، انقلاب صنعتی و حرکت کشتی‌ها با موتورهای سریعتر و نوآوری‌هایی که امکان سفر سریعتر اقیانوسی را فراهم کردند، شاهد خواهیم بود.
در اپیزود دوم «آن سوی قاره‌ها»، نوآوری‌های جدید در زمینه ساخت اتومبیل های بدون راننده و قطارهای سریع السیر مانند قطار تندرو ژاپن، فناوری "هایپرلوپ یک" که نوع جدیدی از سیستم حمل و نقل است، خودروی پرنده و ... را خواهیم دید.

اپیزود سوم «به سوی آسمان‌ها» نیز به پیشرفت در هواپیمایی با نوآورترین آزمایشگاهای تحقیق و توسعه جهان و همچنین بازنگری اساسی در طراحی هواپیما اختصاص دارد.

مخاطبان در اپیزود چهارم «به سوی فضا» شاهد کاوش در فضا و سفرهای فضایی با سرعت بالا، ساخت راکت نسل جدید، ساخت موشک ساترن ۵، ربات های کاوشگر، سیاه چاله و کرم چاله و ...خواهند بود.
سه قسمت مستند «سرعت» ، ۱۳ تا ۱۵ آذر، ساعت ۲۲ و قسمت پایانی آن شنبه ۲۰ آذر پخش می‌شود.
مجموعه «چهارسوی علم» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما، از شنبه تا دوشنبه هر شب ساعت ۲۲ پخش و روز بعد در ساعت های ۲ بامداد، ۷ و ۱۵ تکرار می‌شود.

ویدئوها

امتیاز شما