امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
فصل جدید همکاری رسانه‌ ملی با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه
فصل جدید همکاری رسانه‌ ملی با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه

فصل جدید همکاری رسانه‌ ملی با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه

مشاهده ۱۰۲۱
۱۴۰۰/۱۰/۰۸- ۱۲:۱۷
تعداد بازدید:1021

در پی انعقاد تفاهم‌نامه اخیر بین رسانه‌ملی با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، مدیران ارشد این رسانه معتبر روسی، خواهان انعقاد قرارداد تکمیلی به منظور توسعه بیش از پیش همکاری‌های دو جانبه شدند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، واسیلی پوشکوف، معاون امور بین‌الملل خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در گفت و گو با سیدعلی دارابی ، سرپرست دفتر نمایندگی صداوسیما در روسیه با اشاره به مناسبات رو به گسترش رسانه‌ای بین ایران و روسیه گفت: پس از انعقاد تفاهم‌نامه اخیر همکاری بین خبرگزاری اسپوتنیک و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، که مردادماه امسال در مسکو به امضاء رسید، خبرگزاری اسپوتنیک تصمیم دارد با انعقاد قراردادی تکمیلی، این تفاهم‌نامه را  وارد مراحل اجرایی کند.

در این ملاقات که خانم آناستاسیا بیچکووا، مدیر همکاری‌های بین‌المللی خبرگزاری اسپوتنیک هم حضور داشت، جزییات قرارداد تکمیلی بررسی شد. واسیلی پوشکوف همچنین به مشارکت فعال عکاسان ایرانی در مسابقه بین‌المللی عکاسی خبری «آندری استنین»، اشاره کرد و گفت : خوشبختانه چهار عکاس خبری ایرانی در بین برندگان سال ۲۰۲۱ قرار گرفته‌اند. وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس برندگان در کشورهای مختلف گفت: باتوجه به اینکه تاکنون این نمایشگاه در ایران برگزار نشده، پیشنهاد ما این است که در قالب یک سفر به تهران چندین رویداد را با هم ترکیب کنیم.

واسیلی پوشکوف افزود: می توان در یک ملاقات جدید در تهران، علاوه بر امضای قرارداد تکمیلی و بررسی مسیرهای جدید همکاری، نمایشگاهی از برترین عکس‌های خبری را در تهران برگزار کرد. معاون امور بین‌الملل خبرگزاری اسپوتنیک گفت: معمولاً در این مراسم رسانه‌های بزرگ، نمایندگان وزارتخانه‌های مختلف و البته عکاسان حضور دارند و این بار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و خبرگزا ی اسپوتنیک می توانند آن را با هم برگزار کنند که مرحله ای از توسعه روابط دوجانبه خواهد بود.

الکسی پوشکوف به اثرگذاری رسانه‌ای این رویداد بزرگ در رسانه‌های منطقه‌ای و رسانه‌های دو کشور اشاره و تأکید کرد: این افتتاحیه معمولاً در شبکه‌ها و رسانه‌های فدرالی روسیه و همچنین به ده‌ها زبان دیگر به طور گسترده پوشش داده می‌شود. وی افزود: علاوه بر امضاء قرارداد تکمیلی و برگزاری نمایشگاه، برگزاری کلاس‌های فشرده تخصصی «اسپوتنیک پرو» برای خبرنگاران ایرانی به زبان انگلیسی و فارسی می‌تواند برگزار شود.

سرپرست دفتر نمایندگی صداوسیما در مسکو نیز با قدردانی از تلاش و جدیت خبرگزاری اسپوتنیک در زمینه توسعه و تقویت مناسبات رسانه‌ای بین دو کشور گفت: همکاری تنگاتنگ رسانه‌های ایران و روسیه در عرصه‌ بین‌المللی می‌تواند به تقویت صدایی قدرتمند در مقابل سلطه و انحصار آمریکا و غرب منجر شود. سیدعلی دارابی با استقبال از پیشنهادهای خبرگزاری اسپوتنیک گفت: این پیشنهادات به‌زودی برای انجام هماهنگی به سازمان صداوسیما منتقل خواهد شد. دارابی به ضرورت همکاری مشترک در زمینه تجهیزات فنی، آموزش و تبادل تجربیات رسانه‌ای اشاره و تاکید کرد: در دنیای پیچیده کنونی ابزار رسانه نقشی بی‌بدیل در شناخت فرهنگی بین دو ملت و خنثی‌سازی تبلیغات منفی دنیای غرب علیه کشورهای مستقل، از جمله ایران و روسیه ایفاء می‌کند.

امتیاز شما