امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار شد
در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار شد

مقام حماسه به یاد سردار دل ها

مشاهده ۸۶۹
۱۴۰۰/۱۰/۱۰- ۰۰:۳۷
تعداد بازدید:869

همزمان با فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی ویژه برنامه موسیقیایی مقام حماسه به همت دفتر موسیقی و سرود رسانه ملی و شهرداری تهران در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه موسیقیایی «مقام حماسه» به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، شامگاه چهارشنبه هشتم آذر ۱۴۰۰ با اجرای ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما و قدردانی از برخی چهره‌های عرصه موسیقی در تالار وحدت برگزار شد.

در این کنسرت که به رهبری ارکستر آرش امینی روی صحنه تالار وحدت رفت بخشی از پوئم سمفونی «سرباز» به آهنگ سازی آرمان مهربان و پوئم سمفونی «اروند» به آهنگسازی و خوانندگی امیرحسین سمیعی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

پس از این اجرا و قبل از بخش دوم کنسرت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنانی با تبریک و تسلیت دومین سالگرد شهادت سپهبد رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، گفت: تسلیت از این جهت که جهان اسلام و کشور عزیزمان سرداری را از دست داد که به او نیاز داشتیم و امروز جای او نزد همه ما خالی است.
وی افزود: شهادت حاج قاسم را باید تبریک گفت چون امروز همه می‌بینیم مکتب امام خمینی (ره) کودکی از روستایی محروم در حومه کرمان را به چنین سردار پر افتخاری تبدیل کرده است.
وی در ادامه ضمن تشکر از اهالی فرهنگ و هنر به‌ویژه هنرمندان موسیقی که در این دو سال در بزرگداشت مقام حاج قاسم سلیمانی موفق به خلق آثار ارزشمندی شدند، گفت: حاج قاسم را هم باید یک هنرمند دانست چرا که ۴۰ سال بدون هیچ چشمداشتی مردانه جنگید. او هنر بود چون جمع اضداد بود.

پس از  سخنان قالیباف در حضور وی و خانواده شهید سلیمانی، از هنرمندانی که در تهیه و تولید آهنگ‌ها یا آلبوم‌های ویژه سردار سلیمانی حضور داشتند، قدردانی به عمل آمد.

علیرضا افتخاری خواننده آهنگ «مرد میدان»، محمد معتمدی خواننده «آهنگ عشق زیبا»، آرش امینی رهبر ارکستر صدا و سیما، رازمیک اوهانیان رهبر گروه کر، محمدرضا عقیلی رهبر ارکستر پاپ، محمدرضا چراغعلی - تنظیم و آهنگسازیِ قطعه «مرد میدان»، امیرحسین سمیعی - مدیر پروژه «سرباز»، آرمان مهربان آهنگساز پوئم سمفونی «سرباز»، امید روشن بین تنظیم کننده، بهرام پاییز خواننده، کیان مقدم خواننده عرفان عرفانیان - خواننده آهنگ «ملک سلیمان»، مدیر ارکستر سمفونیک صدا و سیما عبدالرضا صفایی، امیرحسین رضاییان از جمله افرادی بودند که در این بخش از آنها قدردانی شد.

یکی از اتفاق‌های ویژه برنامه «مقام حماسه» اجرای علیرضا افتخاری با همراهی ارکستر پاپ سازمان صدا و سیما بود. افتخاری در این اجرا آهنگِ «مرد میدان» را خواند. این در حالی است که «شهادت و اقتدار» ساخته مجید انتظامی و با آوازِ سالار عقیلی و با رهبریِ محمدرضا عقیلی بخش دیگر برنامه را تشکیل می‌دادند.

علی العطار و گروهش از لبنان هم دو قطعه لبنانی برای گرامیداشت مقام شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا کنند. ضمن اینکه بهرام پاییز خواننده موسیقی پاپ کشورمان با حضور روی صحنه و با همراهی ارکستر پاپ سازمان صدا و سیما دو قطعه به حاضران در سالن تقدیم کرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، غلامعلی حداد عادل، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما و محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از میهمانان ویژه این برنامه بودند. این ویژه برنامه کار مشترکی از دفتر موسیقی سازمان صدا و سیما و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بود./ انتهای پیام

امتیاز شما