امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
رئیس رسانه ملی در آیین «هم پای ملائک»خطاب به مادران و همسران مکرمه شهدا:
رئیس رسانه ملی در آیین «هم پای ملائک»خطاب به مادران و همسران مکرمه شهدا:

صاحبان اصلی رسانه ملی مادران وهمسران شهدا هستند

مشاهده ۶۲۰
۱۴۰۰/۱۰/۲۶- ۱۱:۰۷
تعداد بازدید:620

رئیس رسانه ملی در آیین تجلیل از مادران و همسران مکرمه شهدا با عنوان «هم پای ملائک» خطاب به خانواده معزز شاهد تأکید کرد: شما صاحب رسانه هستید و ما در رسانه ملی امانت دار شما هستیم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، آیین تجلیل از مادران و همسران شهدا با عنوان«هم پای ملائک» با حضور پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، انسیه خزعلی معاون امور زنان ریاست جمهوری، جمعی از خانواده معظم  شهدا و خانواده ایثارگران رسانه ملی وهنرمندانی چون مسعود ده نمکی، محمد حسین لطیفی، یدالله گودرزی، محمود اکرامی، رحیم مخدومی محمد علی گودینی، داوود حسین زاده و ... ، در تالار مولانای مرکز همایش های صدا وسیما برگزار شد.

 هم پای ملائک با صاحبان اصلی رسانه

پیمان جبلی رئیس رسانه ملی در این همایش خطاب به مادران و همسران شهدا گفت: شما صاحب رسانه هستید و ما در رسانه ملی امانت دار شما هستیم. جبلی با تأکید بر اینکه خانواده شهدا امانت بزرگی را بر دوش ما نهاده اند گفت: نگاه معصومانه و مظلومانه شهدای شما به ما خیره شده است واین نگاه برای ما عبرت آموز است. وی افزود: امروز این توفیق را یافته ایم خدمت شما باشیم.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه در دوره ریاست جدید در صداوسیما  و در این دوره تحولی، افتخار ما این است که قاب تصویر رسانه ملی دائم مزین شهدا و این ستاره‌ها باشد، گفت: ما می دانیم از شما چه تحویل گرفته ایم، صاحب رسانه شما هستید و ما امانتدار شماییم.

جبلی با بیان اینکه خانواده شهدا از همه چیزشان، پاره تنشان و عزیزترین داشته شان گذشته اند وآن را  فدا کرده‌اند، گفت: شهدا ناظر بر رفتار ما هستند همانطور که شما رفتار ما را در معرض قضاوت قرار می دهید.رئیس رسانه ملی با ذکر آیه ای از قرآن کریم گفت: شهید نزد خدا عرض می‌کند آنچه تو از من خواسته ای من داده ام و حالا آیا بشارتی برای من است؟

جبلی افزود: شهید از خداوند طلب بشارت می‌کند که آیا ادامه دهندگان راه من به مقصد رسیده اند؟

 وی ادامه داد: شهید نگران است و ناظر بر رفتار ما است؛ او نمی‌پرسد کسی راه مرا دنبال می‌کند یا نه، می‌پرسد ادامه دهندگان راه من به کجا رسیده اند. رئیس سازمان صداوسیما با تأکید بر اینکه شهدا با چشم نگران و دل نگران ناظر بر ما هستند که به کجا رسیده ایم، گفت: اگر این صحنه را در قاب تصویر ذهنمان رسم کنیم درمی یابیم که بار مسئولیت بسیار بزرگ تر از چیزی است که می اندیشیم. وی خطاب به مادران و همسران شهدا گفت: ما حق شهید و دامن‌های بزرگواری که شهدا را پرورش داده اند و با او همزیست بوده اند را آنطور که باید نمی توانیم ادا کنیم.

وی افزود: بر ما فرض است که هر چند وقت یک بار این شاخص ها را مقابلمان بگذاریم تا فراموش نکنیم در چه جایگاهی قرار گرفته ایم؛ عکس شهدای شما باید همواره مقابل دیدگان ما باشد تا سنگینی بار امانت را همواره روی دوشمان حس کنیم.

مادران و همسران معظم شهدا الگوی همه بانوان هستند

قاضی زاده‌هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز پیش از سخنرانی متن  پیام رئیس جمهور را به آیین «هم پای ملائک» قرائت کرد. در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 درود و سلام خدا بر ارواح پاک همه شهیدان و ایثارگران والامقام و پاک سیرت که در راه پاسداشت دین و میهن، با از خودگذشتگی و نثار جان، مایه عزت و سربلندی نظام اسلامی و سعادت و بلندآوازگی ملت بزرگ ایران شدند.

سلام و درود خدا بر مادران و همسران شهیدان و همه بانوان گرانقدری که با ایمان راسخ و تحمل همه دشواری‌ها، همراهان همیشگی اسوه‌های جهاد و مقاومت بودند و امروز نیز الگوهای بی‌بدیل و مروجان حقیقی مکتب ایثار و شهادت هستند.

به یقین در سایه چنین جایگاهی، مادران و همسران معظم شهدا از منزلت والایی برخوردارند و پروردگار متعال آنان را که در ایمان و ایثار، الگوی همه بانوان ملت شریف ایران هستند، در زمره جرعه‌نوشان کوثر نبی منعمان سفره صبر زینبی و از همنشینان صلحا و شهدا قرار خواهد داد.

جمهوری اسلامی ایران همواره مدیون همت و تلاش بانوانی با ایمان و صبور است که اسوه‌های مقاومت در دامان آنان بالیدند. ملت شهید پرور ایران نیز به وجود چنین بانوان شکیبا و شایسته بر خود می‌بالد و راه و منش و سلوک آنان را سرمشق همه زنان و مادران نسل‌های کنونی و آتی این سرزمین کهن می‌داند.

اینجانب با گرامیداشت سالروز وفات شیرزن شجاع و ایثارگر حضرت ام‌البنین(سلام الله علیها)، این مناسبت را فرصتی ارزشمند برای قدردانی از مجاهدت بانوان مؤمن و انقلابی کشور می‌دانم که با کلام و رفتار خویش راه پرفروغ جلوه‌های ایثار و شهادت را به بهترین وجه، درخشان و جاودانه نگه داشتند.

همچنین لازم می‌دانم ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم معنوی و فرهنگساز، از پروردگار متعال سلامت و عزت همه مادران و همسران شهدا و همه بانوان ایثارگر ایران اسلامی را در ادامه راه نورانی شهیدان و گسترش ارزش‌های اسلامی، مسئلت دارم.

امید آنکه به فضل الهی دعای خیر این عزیزان بدرقه راه مردم و پشتوانه‌ای برای دولت در خدمتگزاری بیشتر به ملت شهید پرور ایران باشد.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

قاضی زاده‌هاشمی‌پس از قرائت پیام یاد شده با اشاره به آیه«ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله....»  گفت: کسانی که بیش از همه به چنین درکی رسیده اند مادران و همسران شهدا هستند که هر روز و هر لحظه با شهیدشان زندگی می‌کنند، درد دلهایشان را به شهید می‌گویند و درددل شهیدشان را می‌شنوند.

وی با تأکید بر اینکه نقش خانواده شهدا ادامه دادن نهضت شهدا است گفت: نهضت کربلا را مادران و همسران شهدای کربلا زنده نگه داشته اند و نهضت شهدای کشور ما را هم مادران و همسران آنها تداوم بخشیده اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه اگر امروز از این نهضت یاد می‌کنیم به همت همین مادران و همسران شهدا است گفت: اگر بعد از 40 سال این کشور و این نظام قدرتمند تر از قبل به راهش ادامه می دهد ما حصل این نقش آفرینی خانواده شهدا است که این نهضت را فریاد می زنند؛ آرمانهایش را حفظ می‌کنند و زبان گویای شهدایشان هستند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در تجلیل مقام شامخ خانواده شهدا گفت: این خانواده‌ها دامنه رسیدن به قله سبک زندگی «شهدایی» هستند و مسئولان فرهنگی، صداوسیما، جامعه هنرمندان و...باید این سبک را از کسانی بیاموزند که این انسان‌های شجاع و غیور را بار آورده اند؛ کسانی که نتوانستند کشتار دنائت و جنایت را تحمل کنند و نتوانستند کشتار کودکان و دست اندازی به کشورشان را بپذیرند و ازعزیزترین داشته شان  گذشتند .

قاضی زاده‌هاشمی سپس با قدردانی از رسانه ملی برای برگزاری این همایش گفت: امسال برای اولین بار این همایش برگزار شده و من خوشحالم از اینکه یک چهره ارزشی و انقلابی در رأس صداوسیما قرار گرفته است. وی از همه ظرفیت های فرهنگی کشور خصوصا صداوسیما خواست تا بنیاد شهید و امور ایثارگران را درانجام وظایفش یاری کنند.

از مادران شهدا آن طور که باید قدردانی نشده است

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز با ابراز رضایت از اینکه چنین روز و مناسبتی به نام مادران شهدا نامگذاری شده است گفت: حضرت ام البنین(س) به عنوان همسرشهید و مادر شهید الگویی ارائه داد که رسالت تربیت نسل و رسالت پایداری و ماندگاری اهل بیت(ع) را بر عهده داشت کسی که به عنوان مربی اخلاق، حضرت فاطمه(س) را بر خود مقدم می داشت و فرزندانش را فدای ولایت کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های حضرت ام البنین(س) در تربیت فرزندان و سیره ایشان پس از واقعه کربلا و شهادت فرزندانش، گفت: او زنی بود که با خدا معامله کرد و با ولایت پیوند خورده بود.

خزعلی با بیان اینکه مادران شهدای ما سخت ترین تصمیم را گرفتند، گفت: آن‌ها پاره‌های تنشان را با طیب خاطر روانه میدان کردند. وی با بیان اینکه نقش این مادران به خوبی دیده نشده و از همراهی آن‌ها آن گونه که باید قدردانی نشده است، گفت: این مادران چیزی از رزمندگانی که جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند کم نداشتند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری سپس با مقایسه شرایطی که در دفاع مقدس برای زنان بود وشرایط زنانی که در جنگ های سایر کشورها بوده اند، گفت: زنان  در دفاع مقدس نقشی سازنده و مقوم داشتند ؛ آن‌ها در دفاع مقدس ما به عنوان یک یار و مددکار همراه در همه برهه‌ها نقش داشتند که اگر نبودند این انقلاب به ثمر نمی نشست.

در پایان این مراسم از کتاب «دختر قالی باف» نوشته داوود حسین زاده رونمایی شد و سپس از تعدادی از مادران و همسران شهدا تجلیل شد.

شاه صنم جانی پاکاری، زهرا قنبری، ربابه پورصالح کچومثقالی، کبری قلعه خندابی، کبری نقوی، صغری انصاری، هما قربانی، عشرت پشتوان، نیلوفر اولاد رستم، طیبه صادقیان محمدی، قزقیت مقدسی، سکینه قاسمی ورنام خواستی، اعظم خلخالی محدث، زبیده خادمی، فریبا انصاری پوربزاز، اعظم مشتاق فرد، فاطمه رشیدی نیا، منیژه حیدری و سکینه دلسوزی از جمله افرادی بودند که در این مراسم از آن‌ها تجلیل شد.

احمد بابایی نیز در این آیین تعدادی از سروده‌های خود را قرائت کرد.

هنرمندان، فیلمسازان، نویسندگان و شعرایی چون مسعود ده نمکی، محمد حسین لطیفی، یدالله گودرزی، محمود اکرامی، رحیم مخدومی محمد علی گودینی و داوود حسین زاده در این آیین حضور داشتند.

امتیاز شما