امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

فصل جدید «پهلوانان» نوروز به آنتن می رسد + تیزر

مشاهده ۲۴۵
۱۴۰۰/۱۱/۰۶- ۱۳:۰۱

«پهلوانان» عنوان مجموعه انیمیشنی از مرکز پویانمایی صباست که فصل جدید آن برای پخش در نوروز ۱۴۰۱ تهیه می‌شود و در آن، شخصیت‌های «پهلوانان» براساس ویژگی‌های ابرقهرمانی و فوق انسانی پردازش نشده اند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیاوش زرین آبادی نویسنده وکارگردان پویانمایی «پهلوانان» می‌گوید: در این اثر، شخصیت‌های آن به گونه ابر قهرمان شکل نگرفته اند و سعی شده آموزه‌های اخلاقی در لفافه و در بستر مضامین طنازانه روایت شود.
سیاووش زرین آبادی نویسنده و کارگردان مجموعه پویانمایی «پهلوانان» گفت: فصل  جدید انیمیشن پهلوانان به لحاظ محتوا و داستان، تفاوت چندانی با فصل های قبل آن ندارد. و در فصل جدید این مجموعه سعی کردیم از همان فضا و شخصیت‌های مالوف و آشنا برای مخاطب استفاده کنیم.
پویانمایی جدید «پهلوانان» از نظر تکنیکی  و پردازش مدل‌ها تا حدودی ارتقاء پیدا کرده ،به گونه ای که شخصیت های آن  قابلیت حرکت و چرخش بهتر و بیشتری پیدا کرده‌اند.
وی افزود: از آنجا که خوشبختانه این انیمیشن با اقبال مخاطبان بسیاری مواجه شده اند، بنابراین می توان مدعی شد پهلوانان اثری پرمخاطب است چرا  که تاکنون توانسته تماشاگران زیادی را با خود همراه کند و ما به عنوان گروه تولید انیمیشن پهلوانان، روزانه پیام‌های  بسیاری  از داخل و خارج از کشور، مبنی بر تولید و پخش قسمت‌های جدید و بیشتری از این پویانمایی را دریافت می‌کنیم که امیدواریم بتوانیم گام های موثر و گسترده تری رادر عرصه تولید  این پویانمایی برداریم .
زرین آبادی در پاسخ به این سوال که مرکز پویانمایی صبا به نوبه خود تاکنون چقدر توانسته تولیدات ماندگاری باهدف  تقویت ارزش های ایرانی _ اسلامی‌برای کودکان و نوجوانان داشته باشد ادامه داد: از آنجا که فیلم‌ها و مجموعه‌های انیمیشنی، جذابیت، گیرایی و پذیرش زیادی در میان مخاطبان به ویژه کودک و نوجوان دارند، از این رو مرکز پویانمایی صبا با تولیدات به روز خود که محتوای آن‌ها برگرفته از فرهنگ، سنت‌های ملی و دینی است توانسته نقش موثر و بی‌بدیلی را در حفظ و تقویت ارزش‌های ایرانی اسلامی در میان نسل امروز و حتی فردای این مرز و بوم داشته باشد.
وی با بیان این مطلب گفت: در روایت داستان‌های این مجموعه سعی شده  نبرد جبهه خیر و شر در قالب شخصیت‌های ملموس و آشنا با مخاطبان ایرانی، یعنی پهلوانان و جوانمردان  در نظر گرفته شود و همچنین این انیمیشن با  قرار دادن داروغه‌ ظالم، زورگو و مستبد در میان   روایت‌های خود ضمن ایجاد تعلیق و پر کشش کردن قصه‌ها در نظر دارد پیام‌های اخلاقی، معنوی و کاربردی بسیاری را به مخاطب منتقل کند.
کارگردان مجموعه «پهلوانان» اظهار داشت: در تولید انیمیشن «پهلوانان» همیشه سعی بر این بوده است که شاگردان پوریا ویژگی‌های ابرقهرمانی و فوق انسانی نداشته باشند و به طور کامل شبیه آدم‌های معمولی با ضعف‌ها و قوت‌های عادی و آمیخته با روزمرگی‌ها به نمایش گذاشته شوند تا مخاطب به ویژه نوجوانان بهتر بتوانند با آن‌ها همذات پنداری کنند.
زرین آبادی در ادامه بیان کرد: از آنجا که موضوع قصه‌های این انیمیشن در بستر مسائل و چالش‌های اخلاقی و انسانی شکل گرفته بنابراین مضامین و ساختار روایی و محتوایی آن بدون زمان و مکان هستند و به دوره‌ تاریخی خاصی تعلق ندارند. از این نظر مخاطب به راحتی می تواند با قصه‌ها، شخصیت‌ها و چالش‌های پهلوانان ارتباط برقرار کند.

بر اساس مستندات تاریخی،  جوانمردان ضمن قرارگرفتن در میان طبقه متوسط شهری، همگی اهل کار و کاسبی بوده اند و فتوت‌نامه‌های به یادگار مانده از مشاغل مختلف در روزگار گذشته در زمره دستاوردهای آنان به شمار می رود. از این رو  در این انیمیشن  تاکید می‌کنیم که پهلوانان آدم های بیکار ، سربار جامعه و زورگیر نبوده اند بلکه انسان‌هایی اهل کار و حرفه بوده اند و هر کدام در شغل مناسب و مورد علاقه خود به کار و خدمت به خلق مشغول بودند همچنین شخصیت پوریا در پهلوانان شغل پدری یعنی آهنگری را پیشه کرده است که تا حدودی با مستندات تاریخی درباره این شخصیت وفق دارد.
نویسنده و کارگردان پویانمایی «پهلوانان» در پاسخ به این سوال که سهم قهرمان و قهرمان پروری در این انیمیشن چقدر است ؟ و تا چه حد در آن تلاش شده تا قهرمانی در قالب عملکردهای  اخلاقی و رفتاری ترویج شود نه صرفا زور بازو افزود: ترویج وانتقال آموزه‌های‌های اخلاقی، معنوی و تربیتی به مخاطب مهمترین شاخصه پویانمایی «پهلوانان» است و در تولید آن سعی شده این پیام‌ها در لفافه‌ای از ماجرا، درگیری و طنز به صورت مناسب و جذاب بیان شوند. بنابراین درگیری فیزیکی و نمایش خشونت و صحنه‌های به اصطلاح اکشن و پربرخورد اصل این انیمیشن نیست و نبوده و  از این موارد تا حدی که پیشروی قصه به آن احتیاج داشته بهره گرفته شده است.
علیرضا گلپایگانی تهیه کنندگی این مجموعه را برعهده دارد و فصل جدید انمیشن «پهلوانان» که همچون فصل پیشین خود با تکنیک دوبُعدی ساخته شده است، همزمان با  نوروز ۱۴۰۱ از شبکه‌های سیما روی آنتن می رود.

ویدئوها

امتیاز شما