امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

«سردار علم و ادب» به مناسبت روز معلم در قاب شبکه دو

مشاهده ۳۹۹
۱۴۰۱/۰۲/۱۱- ۱۲:۱۴

شبکه دو سیما به مناسبت روز معلم، مستندی تحت عنوان «سردار علم و ادب» را تقدیم مخاطبان می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند با مروری بر زندگی شهید مرادعلی سعیدی و گفت و گو با همرزمان شهید (محمدتقی سعیدی و...)، همکاران (عبدالرضا سعیدی و...) و خانواده او (همسر و فرزندانش) روی آنتن می رود.
پاسدار شهید مرادعلی سعیدی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال 1357 وارد سپاه شد و خدمات زیادی برای کشور انجام داد و در سال 1361 بعد از طی کردن آموزش نظامی‌ به جبهه نبرد حق علیه اعزام شد. پس از مدتی پاسداری از میهن اسلامی‌، برای عضویت در سپاه ثبت نام کرد و پس از آن مدت سه ماه در یکی از پادگان‌های نظامی تهران مشغول فراگیری آموزش های نظامی‌ شد. او پس از اینکه لباس مقدس پاسداری را بر تن کرد، عازم کردستان شد و به دلیل لیاقت، شایستگی و شجاعتی که داشت فرماندهی گروهان ضربت امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ پیرانشهر به ایشان محول شد.
از این شهید بزرگوار یک پسر و دو دختر به یادگار مانده؛ وی هفدهم خرداد 1365 با سمت فرمانده گروهان در سروش‌خان سنندج به دست نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش، به شهادت رسید و مزارش در گلستان شهدای زادگاهش قرار دارد.
از آنجا که این شهید بزرگوار در طول خدمتش، منشأ اثرات خیر بود و به ادب و تربیت مشهور بود، به او «سردار علم و ادب» می‌گفتند. وی تمام آموزه‌ های نظامی را بی‌ کم و کاست به نظامیان آموزش می‌ داد.
مستند «سردار علم و ادب» به همت تأمین برنامه شبکه دو سیما و تهیه کنندگی و کارگردانی سیدعلی محمودی نیکو، دوازدهم اردیبهشت، ساعت 13:15 روی آنتن می رود.

امتیاز شما