امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
حضور مدیران رادیو جوان در واحد امور ارتباط با مخاطبان اداره کل روابط عمومی سازمان ( 162 )
حضور مدیران رادیو جوان در واحد امور ارتباط با مخاطبان اداره کل روابط عمومی سازمان ( 162 )

جوان شدن و جوان ماندن با یک رادیو

مشاهده ۸۸۶
۱۴۰۱/۰۴/۲۶- ۱۵:۰۶
تعداد بازدید:886

مدیران شبکه رادیو جوان رسانه ملی با حضور در واحد امور ارتباط با مخاطبان اداره کل روابط عمومی سازمان ( 162 ) بی‌واسطه با مخاطبان خود گفت‌ و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، امور ارتباط با مخاطبان (162) ، این هفته میزبان مدیران رادیو جوان بود.

علیرضا مقصودی، مدیر شبکه؛ مهدی شاهرضایی، مشاور مدیر شبکه در کنار علیرضا محمدنیا، مدیر گروه جوان و اندیشه؛ مسعود رنجبر، مدیر گروه جوان و تفریحات؛ عباس رجب سلمانی، مدیر گروه جوان و جامعه؛ زهرا یساقی، مدیر گروه جوان و دانش ، به فراخور مسئولیتشان در شبکه، مشتاقانه به مدت یک ساعت پای حرف‌های مخاطبانشان نشستند و پس از آن با حضور در نشست خبری از برنامه‌ها و راهبردهای رادیو جوان سخن گفتند.

مخاطبانی وفادار
 علیرضا مقصودی، مدیر شبکه رادیویی جوان با اشاره به استقبال مخاطبان رادیو جوان از این گفت‌وگو بی‌واسطه گفت: مخاطبان ما چنان با اشتیاق درباره برنامه‌های رادیو نظر  می‌دادند که حس می‌کردم آن‌ها از من دلسوزتر و دغدغه‌مندتر هستند.
وی یکی از مهمترین ویژگی‌های مخاطبان این شبکه را برقراری رابطه صمیمانه با این شبکه رادیویی دانست و گفت: شبکه رادیویی جوان به صورت ۲۴ ساعته در حال تولید و پخش برنامه‌های شنیدنی مطابق با سلیقه و نیاز مخاطبان جوان خود است و اکنون می‌بینیم که شنوندگان ما به قدری با برنامه‌سازان و مجریان شبکه صمیمی هستند که با لحنی خودمانی آن‌ها را خطاب  می‌کنند.
مدیر رادیو جوان تصریح کرد: این اتفاق که منحصر به این شبکه رادیویی است، نتیجه تعامل میان مخاطب و این شبکه و همدلی میان برنامه ساز و شنونده‌اش است و نشان می‌دهد ما جزئی از زندگی شنوندگانمان شده‌ایم.
حبیبی با اشاره به استقبال مخاطبان از برنامه‌های صبحگاهی افزود: برنامه «جوان ایرانی سلام»، یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های این شبکه است . همچنین برنامه‌های عصرگاهی و شبانگاهی هم مخاطبان خود را دارد.
وی افزود: در میان شنوندگانی که امروز با ما صحبت کردند جوانی بود که شنونده پروپاقرص این شبکه بود و پیشنهاد داد با رصد برنامه‌ها می‌تواند نقطه نظراتش را با ما درمیان بگذارد. این همکاری به نوعی مانند کاری است که ما در طرح و برنامه می‌کنیم.
مدیر رادیو جوان با اشاره به تأثیر شبکه‌های اجتماعی و حضور پادکست‌ها افزود: تلاش می‌کنیم در این مسیر از قدرت و قابلیت رسانه‌های تصویری از جمله رادیو نما، فضای مجازی و حتی رسانه‌های مکتوب غافل نشویم. آنچه در رادیو جوان اهمیت دارد، توجه به ذائقه‌ها و احترام به نیازهای جوانان است که باهدف جذب حداکثری آنان صورت می‌گیرد و همواره تلاش کردیم دغدغه‌های آنان را در شبکه‌های اجتماعی نیز بشنویم و خواسته‌ها و سلایق مخاطبان را در همین فضا پاسخ دهیم.

در تدارک جشنواره جوانه
مهدی شاهرضایی، مشاور مدیر شبکه نیز با اشاره به اهمیت حفظ برندها و سرمایه‌های رادیو جوان گفت: رادیو جوان از ابتدا نه تنها افراد شاخص را با خود همراه کرد بلکه بستری برای پرورش مجریان و برنامه‌سازان رادیو بود و بسیاری از گویندگان و مجریان موفق در سیما کارشان را از رادیو جوان شروع کردند.
وی با اشاره به اقدامات خانه جوان و باشگاه رادیو جوان برای جذب استعدادهای نو گفت: خانه جوان و باشگاه رادیو جوان دو محفلی بودند که راه ورود به رادیو جوان را برای شنوندگان هموار  می‌کردند و اکنون نیز از این طریق با نوجوانان و جوانانی در ارتباط هستیم که به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند و علاقه‌مند به ورود به رادیو هستند.
شاهرضایی تصریح کرد: وظیفه رادیو جوان این است که نیروهای جوان و مستعد را جذب کند و به شبکه‌های تلویزیونی دیگر معرفی کند. البته رادیو جوان با کارهای میدانی‌  نظیر «میدان امام حسین (ع)» و «جشن غدیر» که به شکل استودیوهای سیار در سطح شهر است فضا را برای جذب علاقه‌مندان فراهم می‌کند و در کنار این حرکت‌های میدانی خانه جوان نیز با استقبال از مخاطب هدف و ا در اختیار دادن فرم‌های مخصوص ثبت‌نام از آن‌ها برای آزمون گویندگی دعوت می‌کند.
مشاور مدیر شبکه از راه‌اندازی جشنواره جوانه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سعی ما براین بود این جشنواره را که سال‌های سال بستری مناسب برای ورود صداها و استعدادهای نو بود، ادامه دهیم اما به دلیل ایجاد کرونا این اتفاق به تعویق افتاد و قرار است به زودی این جشنواره از سرگرفته شود.
وی افزود: این جشنواره در زمان خود توانست تأثیر زیادی روی جذب برنامه‌سازان رادیو بگذارد و امسال هم در جشنواره مستند رادیو (پژواک)، جز برگزیدگان برترین‌های این جشنواره بود.


پویش‌ها برای همراهی با مخاطب
علیرضا محمدنیا، مدیر گروه جوان و اندیشه که سال‌ها تهیه‌کننده رادیو بوده است، نیز درباره برنامه‌های این گروه گفت: گروه جوان و اندیشه توانسته مخاطبان خود را به خوبی همراه خود کند. این گروه پیش از این حال و هوای معارفی داشت اما اکنون فضای گسترده‌تری را در این گروه ترسیم کرده‌ایم.
وی با اشاره به ارتباط مستقیم با مخاطب گفت: تلاش کردیم کمی از فضای استودیو فاصله بگیریم و حضور ما در برنامه «به عشق علی» که در روز غدیرخم در خیابان ولیعصر برگزار می‌شود به این تعامل و همراهی با مخاطب کمک خواهد کرد.
محمدنیا برگزاری پویش‌های مختلف را بخشی از روش های همراهی با مخاطب دانست و گفت: تلاش می‌کنیم در مناسبت‌های مختلف مخاطب را با خود همراه کنیم. به طور مثال ماه گذشته برنامه «من به تو نزدیکم» به پویش بیان خاطره‌ از زمان رحلت امام خمینی (ره) اختصاص داشت.

سرگرمی لازمه جوانیست
مسعود رنجبر، مدیر گروه جوان و تفریحات نیز در پاسخ به این پرسش که برای تابستان امسال چه تدارک دیده‌اید گفت: هدف ما سرگرم کردن مخاطب است و البته در این مسیر سعی کردیم سلیقه مخاطب را درنظر بگیریم.
وی افزود: در کنار برنامه‌های «جوان ایرانی سلام»، «اینجا شب نیست»، «جیک و پیک» و «جمعمون جمعه»، برنامه «بازی‌باز » را هم روی آنتن می‌فرستیم که یکی از برنامه‌های پرمخاطب این شبکه است. در این برنامه برای اولین بار مخاطبان رادیو در یک مسابقه به صورت زنده، از طریق نرم افزار تلفن همراه در مسابقه شرکت  می‌کنند.
به گفته رنجبر، برنامه « با تو حالم خوبه» هم یک قرار خودمونی و دوستانه در حرم امام رضا (ع) است که مخاطبان بسیاری را جذب کرده‌ است.

نگاه مطالبه‌گر
عباس رجب سلمانی، مدیر گروه جوان وجامعه؛ نیز با اشاره به مطالبات جوانان گفت: ما با نسل مطالبه‌گری روبرو هستیم و تلاش کردیم در برنامه «جوان ایرانی سلام» که برنامه صبحگاهی ماست همراه با مخاطبان مطالبات آن‌ها را از مسئولین پیگیری کنیم. موضوعاتی مانند ازدواج، اشتغال، تحصیل و ... از دغدغه‌های ما در این برنامه است.
وی با پررنگ خواندن نقش مستند در این گروه گفت: تلاش کردیم ساختار مستند را در برنامه‌هایمان جا بیاندازیم و البته این برنامه‌ها هم با استقبال روبرو می‌شوند.

شیرین کردن علم به مذاق جوانان
زهرا یساقی، مدیر گروه جوان و دانش حضورش در 162 را شیرین و خاطره‌انگیز دانست و گفت: امروز برایم تکرار خاطره خوشایند چند سال پیش بود که برای برنامه «جوان ایرانی سلام» به 162 آمده‌ بودیم و دریافت نظرات مخاطبان برای ما جالب و آموزنده بود.
وی با اشاره به مهمترین ویژگی این گروه گفت: ما پا را از اطلاع‌رسانی فراتر گذاشتیم و تلاش کردیم به همه مسائل زندگی نگاهی علمی داشته باشیم.
یساقی، شیرین کردن علم را مهم دانست و گفت: مهم‌ترین هدف رادیو جوان در برنامه‌های علمی، بیان جذاب و ساده مفاهیم پیچیده علمی‌بر اساس نیاز مخاطب شبکه است و برنامه‌ شخصیت محور «رادیوم» یکی از این نمونه‌‌هاست. هدف اصلی «رادیوم» بیان علم به زبان شیرین و ساده اما کاربردی است که هم مخاطب خاص و علاقه‌مند به علم و هم مخاطب عام را با خود همراه می‌کند.
مدیر گروه دانش رادیو جوان، آگاهی‌رسانی درباره پیشرفت‌های دانشمندان جوان و متخصصان داخلی کشور را از موضوعاتی عنوان کرد که لازم است در برنامه‌ها روی آن کار شود. وی گفت: در برنامه «پرچمدار» فرصتی برای دیده و شنیده شدن جوانان نخبه و موفق ایرانی رقابت بین جوان‌هایی که در حوزه‌های مختلف دستاوردهای شایسته تقدیر دارند اما تریبونی برای معرفی خود ندارند، فراهم کرده‌ایم.
یساقی رسالت این گروه را چنین توصیف کرد: ما به رسالت نوشته‌ شده پایبندیم و بر اساس آن برنامه می‌سازیم ضمن اینکه رسالت نانوشته‌ای هم داریم که نگاه تک بعدی و یک سویه به موضوعات نداشته باشیم.
وی توجه به مستند را بخشی از برنامه‌های این گروه دانست و گفت: در این فضا مشتاقان زیادی داریم . به طور مثال  برنامه «جوانی که شما باشید»  انعکاس فعالیت‌های نیروهای جهادی است . در برنامه «هواتو دارم» سعی می‌کنیم که با جهادگران چه در بخش‌های مردمی جه مدافعان سلامت ارتباط بگیریم و در بخش‌هایی اخبار خوب در فضای مجازی دنبال می‌شود .همچنین در ارتباط با گزارشگران شهرستان‌ها اخبار همدلی را  انعکاس می‌دهیم.

امتیاز شما