امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

تجدید میثاق با مولای شیعیان در خارج از مرزها

مشاهده ۲۶۰
۱۴۰۱/۰۴/۲۸- ۱۸:۱۹

جلوه‌های زیبای عشق به ولایت در جشن غدیر خم در مرکز اسلامی انگلیس به نمایش گذاشته شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به مناسبت عید غدیر خم، دهه نودی‌های ملل مختلف در لندن برای تجدید میثاق با امیرالمومنین امام علی علیه السلام در مرکز اسلامی انگلیس به زبان انگلیسی نغمه سلام یا مولی سر دادند.

این سرود زیبا در جشن بزرگ ولایت که عصر دوشنبه 18 جولای 2022 درمرکز اسلامی انگلیس برگزار شد با حضور نوجوانان دختر و پسر از ملیت های مختلف اجرا شد و جلوه‌های زیبای عشق به امام زمان شرکت کننده گان در مراسم را به وجد و سرور در آورد.

سرود سلام یا مولی به زبان انگلیسی نخستین بار توسط این گروه چند ملیتی در لندن اجرا شد.

در مراسم جشن غدیر خم در مرکز اسلامی انگلیس برنامه‌های متنوع شامل سرود گروه اخلاص، نمایش رویداد غدیر توسط گروه تئاتر نوجوانان غدیر، مولودی به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی، شعر و دکلمه، سرگرمی‌های شاد کودکانه و سخنرانی به سه زبان ازجمله برنامه‌های این جشن با شکوه بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی نماینده ولی فقیه در انگلیس در سخنانی به معرفی رویداد غدیر پرداختند و تصریح کردند: در قبال غدیر دو وظیفه مهم داریم که وجوب ابلاغ پیام غدیر و نترسیدن از سرزنش سرزنش کنندگان است.

رئیس مرکز اسلامی هدف از جشن غدیر را تولید معرفت نسبت به امام زمان خواندند و توجه به ایشان را از راه تشویق و ترغیب به گشتن دور امام زمان همچون پروانه به دور شمع برشمردند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با تاکید بر اهمیت اطعام و بزرگداشت جشن غدیر خم افزودند: علاوه بر این تکریم و بزرگداشت، تنها نگذاشتن امام زمان امروزه یکی از جلوه‌ها و خواستگاه‌های عملی بزرگداشت غدیر است.

در این مراسم همچنین شیخ تریکی به زبان عربی در سخنانی به اعتراف یک عالم یهودی در صدر اسلام درمعرفی رویداد غدیر خم اشاره کرد و افزود: رویداد غدیر خم یکی از مهمترین رویداد های اسلام است زیرا در این روز دین اسلام کامل شد.

شیخ تریکی تصریح کرد: عید فطر پس ازرمضان که ماه عبودیت است آمد و مهم شد، عید قربان به دلیل آمدن پس از حج  مهم شد ولی عید غدیر آمد و دین را کامل کرد به همین دلیل بزرگترین و مهمترین عید است.

 

امتیاز شما