امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
«جریان خاورمیانه» میزبان دو عضو ارشد حزب‌الله لبنان است؛
«جریان خاورمیانه» میزبان دو عضو ارشد حزب‌الله لبنان است؛

بررسی کارنامه ۴۰ ساله حزب‌الله در پرس تی‌وی

مشاهده ۲۲۴
۱۴۰۱/۰۵/۰۴- ۱۳:۵۰
تعداد بازدید:224

برنامه «جریان خاورمیانه» (Mideastream) شبکه پرس تی‌وی در آستانه چهلمین سالگرد راه‌اندازی حزب‌الله لبنان نگاهی دارد به فعالیت‌ها و تاثیرات منطقه‌ای و بین‌المللی این گروه جبهه مقاومت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «جریان خاورمیانه» به تهیه‌کنندگی و اجرای مروه عثمان این هفته و به مناسبت سالروز آغاز فعالیت حزب‌الله لبنان برکات و نتایج حضور این گروه مقاومت اسلامی را در کشور لبنان، منطقه خاورمیانه و بین‌الملل مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.
سید ابراهیم موسوی نماینده دبیر کل حزب‌الله و شیخ خضر نورالدین عضو شورای حزب‌الله به همین مناسبت میهمان برنامه هستند و از دلایل توفیقات غیرقابل انکار این گروه مهم جبهه مقاومت به ویژه در مبارزه با رژیم صهیونیستی سخن می‌گویند.
مروه عثمان از موسوی و شیخ نورالدین درباره نقش و حمایت‌های ایران، امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و نیروی قدس سپاه از حزب‌الله لبنان در ۴۰ سالی که از تاسیس این گروه می‌گذرد پرس‌وجو می‌کند و در ادامه، این سوال را مطرح می‌کند که حضور پرقدرت حزب‌الله، تا چه میزان در افزایش نفوذ منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی موثر بوده است؟
تاثیرات فعالیت حزب‌الله در معادلات سیاسی لبنان و منطقه خاورمیانه از جمله مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیستی، هژمونی آمریکا و نفوذ و دخالت‌های کشورهای عربی در امور داخلی لبنان از دیگر موارد مطرح در برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» است.
برنامه «جریان خاورمیانه» چهارشنبه ساعت 10:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز همان روز ساعت  17:00 و 23:00، پنج‌شنبه ساعت 18:00، 03:00، جمعه ساعت 12:00 و شنبه ساعت 05:00 خواهد بود..علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15095 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما