امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

سفری از شهر باستانی هفشجان تا تویسرکان در «ایران» هیسپان تی‌وی

مشاهده ۲۵۷
۱۴۰۱/۰۵/۰۴- ۱۳:۵۴

برنامه «ایران» شبکه هیسپان تی وی این هفته به معرفی شهر تاریخی هفشجان استان چهارمحال و بختیاری و شهر تویسرکان در استان همدان می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این قسمت از مجموعه مستند «ایران» مخاطبان اسپانیایی زبان خود را با شهر تاریخی هفشجان واقع در استان چهارمحال و بختیاری آشنا می‌کند. قدمت هفشجان به هزاره هفتم قبل از میلاد و سابقه سکونت انسان در این شهر به 9 هزار سال پیش برمی‌گردد، به همین دلیل این شهر تاریخی  و بناهای آن به یکی از قطب های جذاب برای باستان شناسان تبدیل شده است.
بخش دوم برنامه به معرفی تویسرکان از توابع استان همدان اختصاص دارد. این شهر به خاطر تعدد و بزرگی درخت‌های گردو بسیار معروف است. سفالگری و محصولات سفالی یکی دیگر از مهمترین صنایع دستی تویسرکان و استان همدان است. علاوه بر محصولات سفالی، تکه دوزی، چرم دوزی، منبت و معرق و همچنین قلاب بافی از دیگر صنایع دستی این شهرستان هستند. انواع قالی و فرش‌های مرغوب و زیبا و باکیفیت در شهرها و روستاهای آن بافته می‌شوند که هرکدام دریایی از زیبایی را در خود جای داده‌است.
مجموعه «برنامه ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی چهارشنبه 5 مردادماه ساعت 05:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود و بازپخش آن همان روز در ساعت های 10:30، 14:00 و 19:30 برای اسپانیایی زبان‌های سراسر جهان قابل مشاهده خواهد بود. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به آدرس https://www.hispantv.com/showprogram/iran/97 این برنامه را در وب‌سایت شبکه هیسپان تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما