امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبکه دنا رنگ محرم گرفت

مشاهده ۵۵۳
۱۴۰۱/۰۵/۰۸- ۱۴:۴۹

صداوسیمای کهگیلویه و بویراحمد در دهه اول ماه محرم برنامه‌های آموزنده ای از فلسفه قیام عاشورا و شهادت حضرت سیدالشهدا ( علیه السلام) و یاران وفادارش با شرکت گروه‌های سینه زنی به روی آنتن می‌برد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای شبکه استانی دنا برنامه «حماسه حسینی» را به صورت زنده در دهه اول محرم از ساعت 21:15 به مدت 75 دقیقه با حضور هیئت‌های مذهبی، مداحان، پیرغلامان، هنرمندان عاشورایی و ارتباط مستقیم با مراسم عزاداری مردم مناطق مختلف استان در جوار خیمه شهید گمنام در محوطه مرکز با تهیه کنندگی احسان عادلی پور و اجرای عبدالعزیز تقی زاده از سیمای شبکه استانی دنا تقدیم مخاطبان می‌شود.
در برنامه «به وقت روضه» در دهه اول ماه محرم از ساعت ۱۸ به مدت 30 دقیقه، روضه‌های خانگی و محلات را با هدف فرهنگ سازی در خصوص هر خانه یک حسینیه به تصویر می‌کشد در این برنامه ارتباط اینترنتی با خانه‌هایی که روضه خوانی برای اباعبدالله الحسین(علیه السلام ) تدارک دیده اند از سیمای شبکه استانی دنا با تهیه کنندگی عبدالعزیز تقی زاده و اجرای عبدالرحمان روح الامین برای هم استانی‌ها پخش می‌شود.
صدا و سیمای کهگیلویه بویراحمد برای پوشش هر چه بهتر برنامه‌های دهه اول محرم برنامه «گزارش روز» را از 19:50 دقیقه به مدت 30 دقیقه با حضور در یکی از محلات شهرهای استان به پوشش عزاداری آنان با هدف تقویت مراسم عزاداری محله‌ها و به تصویرکشیدن آنها در رسانه است، پخش زنده مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان از دیگر برنامه‌های معاونت سیما در ماه محرم است.
رادیو دنا نیز در برنامه زنده برنامه «دریای عطش» به مدت 13 شب هر روز از ساعت 18 الی 19 به تبیین فلسفه قیام عاشورا می‌پردازد، این برنامه به تهیه کنندگی وحید علویان سوق و گویندگان این برنامه را خانم سهیلا سیف الله زاده و جهانبخش صابری بر عهده دارند.
برنامه «شب های محرم» به مدت سیزده شب از ساعت 21 الی 22 با حضور میهمانان، استادان حوزه و دانشگاه به اهمیت ماه محرم می‌پردازد، برنامه‌های «برگ های معرفت» به معرفی کتب عاشورایی و مقاله‌های معتبر و پژوهش، «سوگ آواها» مستندی با موضوع آئین‌های عزاداری استان، «حدیث معرفت» به معرفی احادیث معتبر امام حسین(علیه السلام) «نوای حسینی» به پخش نوحه‌ها و مرثیه‌های دهه اول محرم «علمدار عشق»ویژه برنامه تاسوعای حسینی و«روز دهم» ویژه برنامه عاشورای حسینی از دیگر برنامه‌های رادیو شبکه استانی دنا است که در دهه اول ماه محرم بر روی آنتن می رود.
واحد اطلاعات و اخبار مرکز نیز با تهیه و تولید گزارش هایی در ماه محرم در شهرستان‌ها، شاعران آئینی، هیئت های سینه زنی، شیرخوارگان حسینی، روضه‌های خانگی و آداب و رسوم مردم استان را پوشش می دهد.
عکس نوشت و پوستر با موضوع عزاداری‌های استان، موشن گرافیک، پویش با موضوع دهه اول محرم از اقدامات معاونت فضای مجازی مرکز است.

امتیاز شما