امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
کارشناسان «آفریقا امروز» پرس‌تی‌وی تحلیل می‌کنند؛
کارشناسان «آفریقا امروز» پرس‌تی‌وی تحلیل می‌کنند؛

از انزوای رژیم صهیونیستی تا بحران سودان

مشاهده ۲۸۴
۱۴۰۱/۰۵/۰۹- ۱۳:۱۴
تعداد بازدید:284

انزوای سیاسی رژیم صهیونیستی در آفریقا و بحران غذایی سودان در برنامه «آفریقا امروز» (Africa Today)شبکه پرس تی‌وی مورد نقد و ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، موضوع برنامه این «آفریقا امروز» به انزوای روز افزون رژیم صهیونیستی در قاره آفریقا و بحران غذایی در کشور سودان اختصاص دارد.
بخش اول برنامه به بهانه اخراج سفیر اسرائیل از اریتره و بسته شدن سفارت این رژیم در این کشور در گفت‌وگو با اینم ریچاردسون یکی از بنیانگذاران مرکز آزادی و اتحاد آفریقا به بررسی‌ دلایل انزوای روزافزون اسراییل در میان کشورهای آفریقایی می‌پردازد.
ریچاردسون همچنین درباره چرایی اخراج سفیر اسرائیل از اریتره و بسته شدن سفارت این رژیم مفصل صحبت می‌کند.
در بخش دوم برنامه نیز بحران غذایی در سودان و هشدارها نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی در این کشور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
مبارک هنیا مجری برنامه در گفت‌وگو با عادل عبدالعاطی رییس بلوک سیاسی سودان دلایل کمبود شدید غذا و دارو را در این کشور جویا می‌شود.
هنیا همچنین از عبدالعاطی می‌پرسد که آیا دولت سودان قادر به مقابله با این کمبود و تامین نیازهای غذایی و دارویی این کشور خواهد بود؟
برنامه «آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه دربندی دوشنبه ساعت 12:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه سه‌شنبه ساعت 01:00 08:00 و 17:00، چهارشنبه ساعت 22:00، پنج‌شنبه ساعت 13:00 و جمعه ساعت 09:00 روی آنتن خواهد رفت. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15034 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما