امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

انتشار خاطرات خبرنگار العالم از شهید "سردار سلیمانی" برای کودکان عراقی

مشاهده ۲۳۳
۱۴۰۱/۰۵/۱۵- ۱۴:۳۳

جوانمردی‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از زبان خبرنگار شبکه العالم، به صورت کتاب داستان برای کودکان عراقی انتشار می یابد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، خاطرات سیده فاطمه بویرده، خبرنگار شبکه العالم از رشادت ها و جوانمردی‌های شهید حاج قاسم سلیمانی درحوادث سیل خوزستان، برای کودکان عرب زبان عراقی در دو جلد کتاب به قلم محترم محققیان با نام های «جون جونی‌ها» و« آسمان گلدار» منتشر می‌شود.
به مناسبت انتشار این کتاب ها به سراغ سیده فاطمه بویرده، خبرنگار شبکه العالم رفتیم تا از وی که از نزدیک شاهد رشادت ها و غیرتمندی‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده، اصل ماجرا را جویا شویم ؛
سیده فاطمه بویرده در مورد ترجمه این کتب به زبان عربی گفت؛ در ایام ماه ذی الحجه و نزدیک به عید غدیرخم، پیامی از خانواده شهید علی‌هاشمی (شهید هور) دریافت کردم که " آیا شما هنوز از دست حاج قاسم دلخور هستید؟" گفتم من مخلص حاج قاسم هستم. گفتند؛ "خواب دیدن که مراسم عید غدیر گرفته بودند و حاج قاسم و حاج علی  وارد آشپزخانه شدند در حالی که شما مشغول تهیه خبر بودید حاج قاسم سراغ غذا برای مهمانان گرفتند چون غذا آماده نبود رو به شما کرد و گفت دخترم  از ما دلخور نباش دیگه و بیا کمکی کن، شما دوربین خاموش کردید و در تهیه شام شب عید غدیر کمک کردید"
 بویرده افزود: از آن روز به این فکر می‌کردم که حاج قاسم  از ما انتظار دارد که در مکتب اهل بیت علیهم السلام لباس خدمت به تن کنیم تا اینکه به طور تصادفی چند روز بعد خانم محترم محققیان از قم تماس گرفتند و  متنی برایم فرستادند و درخواست کردند در ترجمه بهشون کمک کنم. علی رغم گرفتاری‌هایی که داشتم به خانم محققیان کمک کردم و این را لطفی از طرف خداوند دیدم که نذریمان را امسال در ایام اربعین و در مسیر نجف و کربلا برای دهه  نودی‌ها پخش کنیم.
محترم محققیان در خصوص نگارش کتب « جون جونی‌ها» و « آسمان گلدار» و اقدام به ترجمه آن گفت؛ " نذری امسال متفاوت تر از هر سال است و نوگلان عزیز عراقی و ایرانی بر سر سفره رفاقت حاج قاسم و ابو مهدی  دعوت شدند."  
محققیان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) درباره حاج‌ق اسم و ابومهدی که حضرت آقا فرمودند: " دستان گره خورده ایشان دو طرف مرز ایران و عراق را همچون  پلی به هم متصل کردند". و هدفم از نگارش و ترجمه این دو کتاب به زبان عربی نشان دادن اتحاد دو شهید، "حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس"، یکی از مهمترین انگیزه من برای این کار بود تا بچه‌های ایرانی و عراقی با درک اتحاد دو شهید با دستانی گره خورده زمینه ساز ظهور حضرت مهدی (عج الله تعالی فرجه الشریف) باشند.
  نویسنده کتاب«جون جونی‌ها» و« آسمان گلدار» در ادامه راجع به دلایل پرداختن به سیل خوزستان در کتاب خود گفت؛ حضور ساده و بدون تکلف سردار حاج قاسم سلیمانی در میان مردم سیل زده و گرفتار خوزستان و این که در آن شرایط جنگی از لبنان و سوریه  آمدند تا با دوستان عراقیشان سیل وسیع آن منطقه را رو مهار کردند، ستودنی است.
وی افزود: حاج‌قاسم در اوج اقتدارش همچون یک فرزند، دست پیرمرد عرب را می‌بوسد و در اوج سنگینی کارها وبرنامه‌هاش وقتی اشک خانم خبرنگار رو می‌بیند همانند  پدری رفتار نموده که گویی  دختر دردانه‌ی خودش را آرام می‌کند، ضمن دلجویی به او هدیه می دهد و این نمونه بارز اخلاق معنوی و اسلامی است که باید سرمشق کودکان قرار بگیرد.
و اما ماجرای دلخوری خبرنگارشبکه العالم در جریان سیل خوزستان چه بود ؟ خانم بویرده در این باره گفت: وقتی حاج قاسم از مصاحبه کردن امتناع نمودند ، دلخور شدم . حاج قاسم هدیه ای برای من فرستادن تا با آن هدیه ای از بنده دلجویی کرده باشند ، اما از پذیرفتن هدیه امتناع کردم چون  خوب می دانستم حاج قاسم که سال های سال در کنار مردم عرب خوزستان بودند پیام نپذیرفتن هدیه را دریافت می‌کنند،بعد ازآن طولی نکشید تا نگاه پدرانه و لحن پرازمهرحاج قاسم و مطالبه گری از دولت وقت نسبت به کم کاری در حق مردم خوزستان برای همیشه با دوربین شبکه العالم جاودانه شد.  
گفتنی است پیش از این سیده فاطمه بویرده، روایت احساسات مردم نجیب خوزستان نسبت به سردارشهید حاج قاسم سلیمانی در جریان امداد رسانی به سیل زدگان و حضور قهرمانانه ایشان را در قالب مستندی با نام «ابوالغیره» تولید نموده که از شبکه‌های العالم ، الکوثر، افق، یک، دو، سه، مستند و شبکه‌های استانی صدا و سیما پخش شده است.

امتیاز شما