امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
در «ایران امروز» پرس‌تی‌وی بررسی می‌شود؛
در «ایران امروز» پرس‌تی‌وی بررسی می‌شود؛

رابطه عاشورا و نهضت‌های ضداستبدادی شیعیان

مشاهده ۲۲۸
۱۴۰۱/۰۵/۱۸- ۱۳:۵۸
تعداد بازدید:228

تاثیر قیام عاشورا در شکل‌گیری نهضت‌های ضداستبدادی توسط شیعیان محور موضوعی برنامه «ایران امروز»(Iran Today) شبکه پرس تی وی را تشکیل می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «ایران امروز» با توجه به فرارسیدن عاشورای حسینی نگاهی دارد به ارتباط قیام امام حسین علیه السلام و نهضت‌های ضد استبدادی شیعیان و ایرانیان در طول تاریخ، از نهضت سربداران گرفته تا مشروطیت و ایستادگی در برابر زیاده‌ خواهی استعمار انگلیس و دفاع مقدس ۸ ساله.
آیت‌الله محمدحسن اختری مدیر بنیاد بین‌المللی عاشورا و مهدی جمشیدی و حجت‌الاسلام محمدرضا رنجبر کارشناسان مذهبی به عنوان میهمانان برنامه این هفته، به شرح و تفسیر موضوعاتی همچون تاثیر نهضت عاشورای بر شکل‌گیری جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا و نقش روحانیت در تحکیم و فزونی این تاثیرپذیری می‌پردازند.
اختری، جمشیدی و رنجبر همچنین بر این موضوع تاکید می‌کنند که هیچ اتفاقی مذهبی و تاریخی‌ همچون عاشورا نمی‌تواند این تعداد انسان را هر ساله گرد هم جمع کند.
دفاع مقدس و الهام آن از قیام امام حسین علیه السلام و یارانش از جمله دیگر محورهای موضوعی مطرح در برنامه این هفته «ایران امروز» است.
برنامه «ایران امروز» به تهیه کنندگی محمد جعفری بامداد چهارشنبه ساعت 00:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود و بازپخش این برنامه همانروز ساعت 05:00، 12:00 و 16:00، پنج‌شنبه ساعت 07:00 و 19:00 و جمعه ساعت 16:00 روی آنتن خواهد رفت.علاقه مندان  می توانند با مراجعه به لینک  https://www.presstv.ir/Section/15006 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما