امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
مدیر کل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری:
مدیر کل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری:

رسالت اصلی فعالان رسانه ای در جهاد تبیین تبلیغ اندیشه‌های ناب اسلام است

مشاهده ۲۹۱
۱۴۰۱/۰۵/۲۰- ۱۳:۰۸
تعداد بازدید:291

مدیرکل صدا و سیمای استان در جمع خبرنگاران گفت: فعالان رسانه ای در جهاد تبیین با داشتن روحیه عدالت خواهی می توانند رسالت اصلی که همان تبلیغ اندیشه‌های ناب اسلام است را به همگان نشان دهند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  به مناسبت روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، جلسه ای با حضور مدیرکل صدا و سیما، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از خبرگزاری‌ها و خبرنگاران مطبوعات و روزنامه‌های استان تشکیل شد که در این جلسه یوسف افشارنیا، مدیرکل صدا و سیمای استان، جهاد تبیین در جبهه انقلاب اسلامی را همان جهاد رسانه ای عنوان کرد و گفت: جهاد تبیین فرصت مناسبی است برای کسانی که رسانه در اختیار دارند و از این ظرفیت می توانند برای تبیین اندیشه‌های امامین انقلاب، دستاوردها، اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی و همه خوبی‌ها و ارزش هایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در جنگ روایت ها برای بی اثر کردن، تغییر و تحریفشان مورد هجمه دشمن قرار گرفته اند، استفاده کنند.
مدیر کل در سخنانش جهاد تبیین را همان مجاهدت و تلاش رسانه ای عنوان کرد که از تغییر، تحریف آرمان‌ها و ارزش های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، بیانات امام راحل و منویات مقام معظم رهبری جلوگیری می‌کند. افشارنیا گفت: ما به عنوان اصحاب رسانه و فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی با شناخت ظرفیت هامان در جهاد تبیین و علم به اینکه مخاطبان اصلی با جهادگران عرصه تبیین، صاحبان قلم، اندیشه و تفکر هستند و رسانه در اختیارشان است، می توانیم با زبان، بیان و قلم به این موضوع مهم کمک کنیم.
مدیرکل صدا و سیمای استان،  رعایت ویژگی‌های خبری، جنبه‌های زیبایی شناختی و هنری را اولین اصل در تبیین و روشنگری برای فعالان عرصه خبر و رسانه عنوان کرد و گفت: پرداخت هنرمندانه به موضوع همراه با التزام، اعتقاد، تعهد، عزمی جزم و جدی و جهادی بودن از ویژگی‌های افرادی است که در عرصه تبیین مشغول فعالیت هستند.
افشارنیا به عدالت خواهی فعالان رسانه ای در جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: عدالت موضوع مهمی است که باید در جهاد تبیین به آن دقت شود و رسالت اصلی مان را که همان تبلیغ اندیشه‌های ناب اسلام و انقلاب اسلامی و برگرفته از آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب است، به همگان نشان دهیم.
سردار علی محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (علیه السلام ) استان نیز ، قلم خبرنگار را مرز بین حق و باطل تشبیه کرد و گفت: اهمیت و جایگاه رسانه، رسالت خبرنگار و روایتگری در طول تاریخ به قدری والا و مهم است که در دوره امامت امام حسین(علیه السلام ) و در کربلا، جعل یک خبر و جهالت باعث می‌شود مردم، حق و باطل را تشخیص ندهند و شاهد وقایع فجیعی باشیم و در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، انتقال درست بیانات امام راحل در زمان تبعید به مردم، سرنوشت انقلاب را به خوبی رقم می زند.
سردار اکبری کار خبرنگاری و رسانه ای را بسیار مهم تلقی کرد و افزود: یک خبر می تواند نا امیدی مردم، نا امنی جامعه و حتی وقوع جنگ بین دو کشور را در پی داشته باشد و تلاش در جبهه و سنگری به عنوان خبرگذاری و رسانه، جهاد و ایثارگریی است که کمتر از یک جنگ نیست.
وی با اشاره به سختی کار خبرنگاران، آن را یکی از مطالبات به حقی دانست که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد چرا که به گفته وی اصحاب رسانه و نیروهای انقلابی در بحث مطالبه گری، زبان گویا و چشم بینای مردم در حق بینی، حق گویی و حق شناسی هستند.
فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری جهاد تبیین و روایتگری صحیح دور از تحریف را وظیفه تمام مردم و مسئولان دانست و افزود: حق گویی و حق طلبی، اطلاع رسانی و روایتگری درست خبرنگاران و خبرگزاری‌ها، از تحریف دستاوردهای انقلاب اسلامی جلوگیری می‌کند و آنها را صحیح و سالم به نسل های آینده می رساند.
حجت الاسلام و المسلمین سید امان الله حسینی صدر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان هم در این جلسه به مأموریت خطیری که حضرت امام حسین(علیه السلام ) بر عهده حضرت زینب(سلام الله علیها) گذاشت اشاره کرد و گفت: رسالت مهم حضرت این بود که پیام های امام سجاد(علیه السلام) را ابلاغ کند، چنانکه حضرت زینب(سلام الله علیها) به اندازه تمام رسانه‌های تاریخ، مأموریت داشت و توانست افشاگری دشمن، دفاع از حقیقت و معرفی خاندان پیامبر را به قدری درست انجام دهد که حتی دشمن را تحت تأثیر اقدامات خود قرار داد.
حسینی صدر افشاگری چهره باطل، تحلیل تفکر و اندیشه دشمن، همچنین تبیین جبهه حق و آگاهی بخشیدن به افکار عمومی را دو رسالت مهم و اساسی رسانه و دست اندرکاران آن دانست و گفت: اصحاب رسانه باید نظام مقدس جمهوری اسلامی را معرفی کند و پیام امام انقلاب و نظام را به دنیا برساند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، اصحاب رسانه و خبرنگاران را به الگو گرفتن از حضرت زینب(سلام الله علیها) دعوت کرد و افزود: آن حضرت پیام رسانی و بصیرت افزایی را همزمان با هم انجام می داد و از روی ایمان، اعتقاد قلبی و اخلاص، جهادی عمل می‌کرد و به مردم آگاهی می‌بخشید.
وی جهاد تبیین را وظیفه و رسالت خطیر اصحاب رسانه دانست و گفت: حقایق و پدیده‌ها باید تبیین شوند و پاسخ درست و رسا، به موقع و در زمان خود داده شود.
حسینی صدر به نقد منصفانه و آگاهی بخشی در بسترهای مناسب از جمله دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه هم اشاره کرد و در ادامه گفت: یکی از مأموریت های مهم رسانه‌ها، امیدآفرینی و ایجاد نشاط در جامعه است که باید زمینه نشاط در جامعه فراهم شود و امید و شادی را در جوانان که آینده سازان کشور هستند بوجود آورد.
در پایان این جلسه از جمعی خبرنگاران و خبرگزاری‌های مطبوعات و روزنامه‌های استان، تجلیل به عمل آمد.

امتیاز شما