امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
«آفریقا امروز» پرس‌تی‌ وی واکاوی می‌شود؛
«آفریقا امروز» پرس‌تی‌ وی واکاوی می‌شود؛

مخالفت‌ مراکشی‌ها با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

مشاهده ۱۹۲
۱۴۰۱/۰۵/۲۳- ۱۲:۲۵
تعداد بازدید:192

مخالفت مراکشی‌ها با عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی و اعتراضات مردم کنگو علیه سازمان ملل محورهای موضوعی برنامه «آفریقا امروز» (Africa Today) شبکه پرس تی‌وی را تشکیل می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «آفریقا امروز» نگاهی داشته است به مخالفت مردم مراکش به عادی‌سازی روابط با اسرائیل و اعتراض و قیام کنگویی‌ها علیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل که در این کشور مستقر هستند.
در بخش اول برنامه با حضور ذاکر احمد، فعال و تحلیلگر سیاسی به بهانه سفر رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به مراکش، مخالفت مردم مراکش را به عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس از زوایای مختلف بررسی می‌کند. مبارک هنیا مجری برنامه این سوالات را با ذاکر احمد در میان می‌گذارد که چرا دولتمردان مراکشی صدای اکثریت را نادیده می‌گیرند؟ رسانه‌های اسرائیلی با ایجاد دفاتر در مراکش چه اهدافی را دنبال می‌کنند و عادی‌سازی روابط با این رژیم چه تاثیری بر رابطه مراکش با همسایگانش و به ویژه الجزایر دارد؟
موضوع بخش دوم برنامه «آفریقا امروز» نیز به بررسی دلایل نارضایتی و تظاهرات مردم کنگو علیه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در این کشور اختصاص دارد.
کامباله موساولی فعال حقوق بشر و تحلیلگر مرکز تحقیقات کنگو کارشناس این بخش است و به تحلیل ریشه‌های شورش‌های طولانی مدت در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو به عنوان کشوری برخوردار از مواد معدنی و نقش نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در این اعتراض ها می‌پردازد.
برنامه «آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه دربندی دوشنبه ساعت 12:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه سه‌شنبه ساعت 01:00 08:00 و 17:00، چهارشنبه ساعت 22:00، پنج‌شنبه ساعت 13:00 و جمعه ساعت 09:00 روی آنتن خواهد رفت. علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15034 این برنامه را در وب‌سایت شبکه پرس تی وی مشاهده کنند.

امتیاز شما