امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

بررسی صیانت از اموال و دارایی‌های شهری در "برنامه تهران20"

مشاهده ۲۰۶
۱۴۰۱/۰۵/۲۶- ۱۵:۴۷

برنامه " تهران 20" بیست و پنجم مرداد ماه، با حضور دکتر" مهدی عباسی" رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی‌شهر تهران به بررسی ضرورت ایجاد بانک زمین در پایتخت پرداخت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در ابتدا دکتر" مهدی عباسی" با اشاره به ترافیک خودرویی روزهای اخیر در پایتخت گفت: با توجه به اینکه شبکه‌های راهی شهر تهران طبیعی است وقتی اخلالی در امر روان سازی ترافیک ایجاد می‌شود دیگر معابر شهری را نیز دچار اختلال می‌کند که البته راه حل آن نیز مشخص است.

وی ادامه داد: به جای برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در نمایشگاه بین المللی، نمایشگاه شهرآفتاب با محوطه وسیع و امکانات خوب قابلیت برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب را دارد. این مکان ضمن داشتن دسترسی مناسب و شبکه معابر و ارتباطی کامل در آن از نظر خودرویی و دسترسی به مترو نیز شرایط مناسبی حتی برای مخاطبانی خارج از شهر تهران دارد.

دکتر" مهدی عباسی" افزود: از دولت و وزیر مربوطه خواهش می‌کنیم، فراتر از دستگاه‌های زیر مجموعه خود به موضوع توجه داشته باشند، چرا که معضل ترافیک تهران مسئله مهمی است و همچنین شهرداری تهران نیز با آمادگی کامل می تواند در نمایشگاه شهرآفتاب خدمت رسانی کند.

در ادامه برنامه رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی‌ شهر تهران با اشاره به لایحه صیانت از اموال و دارایی‌های شهری که در روز سه شنبه در صحن شورای شهر تهران به تصویب رسید اظهار امیدواری کرد: طی شش ماه آینده با تکلیفی که برای شهرداری تهران و همچنین منطقه 22 مشخص شده است، تمامی زمین‌های متعلق به شهرداری تهران اعم از زمین‌های دارای اسناد رسمی و غیر رسمی و حتی زمین‌هایی که در اختیار شهرداری و در تصاحب غیر می‌باشد در بانک اطلاعاتی زمین ثبت و اطلاع رسانی شده و در سامانه‌های شهرسازی و املاک شهرداری تهران نیز مشخص شوند.

به گفته وی با تکمیل بانک زمین هریک از شهروندانی می توانند با مراجعه به سامانه مربوطه، از مالکیت زمین‌های تهران و چگونگی بهره برداری و همچنین نوع کارایی زمین‌ها مطلع شوند.

دکتر" مهدی عباسی" یکی دیگر از اهداف لایحه صیانت از اموال و دارایی‌های شهری را، جبران کمبود سرانه‌های شهر تهران دانست و گفت: زمین‌ها به جای آن که فروخته شود، باتوجه به شفافیت در مالکیت و کاربرد زمین‌ها، باید در راستای تامین سرانه پایتخت استفاده شود.

در انتها رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی‌شهر تهران تاکید کرد: حداکثر ظرف یک سال آینده، شهرداری تهران مکلف است هرآنچه زمین در شهر تهران متعلق و یا در اختیار شهرداری باشد را تحت عنوان بانک زمین برای تمامی مناطق شهرداری تهران شفاف سازی کند.

امتیاز شما