امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های رادیو فرهنگ برای روز‌های پایانی ماه صفر

مشاهده ۳۱۴
۱۴۰۱/۰۷/۰۲- ۲۲:۱۹

همزمان با فرارسیدن سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و ثامن الحجج حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، شبکه رادیویی فرهنگ‌ ویژه برنامه‌هایی را به این مناسبت ها تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به مناسبت روز‌های پایانی ماه صفر که مصادف با رحلت حضرت رسول (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) است، ویژه برنامه‌های مختلفی روی موج رادیو فرهنگ می‌رود.

این شبکه رادیویی، از شنبه شب با ویژه برنامه زنده «سیمای محمد» ساعت ۲۲ ویژه‌های خود را آغاز می‌کند. در روز یکشنبه ۳ مهرماه برنامه «جلوه حُسن» ساعت ۸ صبح به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) به اشعاری با مضمون کرم و سخاوت امام و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری ایشان اشاره می‌کند، این برنامه با موضوع خوانش و بررسی اشعار مربوط به امام حسن مجتبی علیه السلام از رادیو فرهنگ روانه آنتن می‌شود و در بخش هایی از این برنامه شعرخوانی شاعران نیز پخش می‌شود.ساعت۸:۳۰ نیز برنامه «ساعت سوگ»پخش می‌شود ، همچنین گروه جامعه ویژه برنامه زنده «مثل باران» را از ساعت ۹ صبح تا اذان ظهر تدارک دیده است که در این برنامه به زندگی و سیره اخلاقی و عملی و رفتاری پیامبر (ص)، امام حسن مجتبی (ع) پرداخته می‌شود، بررسی تاریخی ۲۳ سال دوران بعثت پیامبر (ص)، بررسی شأن و مقام پیامبر (ص) در ادبیات فارسی و متون کهن، رسوم مردم شهر‌های مختلف در سوگ رسول اکرم (ص) وامام حسن (ع) از جمله محور‌های این ویژه برنامه است.
برنامه « سیمای محمد(ص) نیز ساعت ۱۰:۳۰ پخش می‌شود، همچنین برنامه «جلوه عالم تاب» ویژه برنامه دیگری است که از ساعت ۱۳ پخش می‌شود و در ادامه نیز ویژه برنامه «کلید مخزن گنج الهی » هم با موضوع شعر شناسی با موضوع امام حسن (ع) و پیامبر (ص)ساعت۱۶:۰۰ روی آنتن می‌رود.
ویژه برنامه «صحن کبوتران» دوشنبه ۴ مهرماه ساعت ۲۲ به مدت یکساعت به همت گروه تولید و تامین پخش می‌شود. در این برنامه کارشناسان تلفنی به بررسی رونق شعر رضوی در زمان گذشته و معاصر می‌پردازند و دکتر مدرس زاده شعر رضوی در زمان قدیم تا عصر صفوی را بررسی کرده و‌ در بخشی دیگر نیز ، رضا اسماعیلی؛ شاعر و منتقد، اشعار رضوی شاعران معاصر را معرفی و بررسی می‌کند.
«یک لقمه برکت» نیز مستندی است در خصوص حال و هوای کسانی که غذای حضرتی دارند با موضوع تاریخچه غذای حضرتی از اولین غذا تا امروز است که ساعت ۸:۳۰ سه شنبه ۵ مهرماه پخش می‌شود. برنامه صبحگاهی «صبح به وقت فرهنگ» نیز به همین مناسبت به صورت ویژه و با موضوع ابعاد اجتماعی زندگی پیامبر ص و ائمه معصوم علیهم السلام روی آنتن می‌رود، در این برنامه مرثیه سرایی و همچنین فواصل متناسب با ایام تقدیم شنوندگان می‌شود.
« کوچه ‌های خراسان »، « آفتاب خراسان» و « نذر خورشید» از دیکر برنامه‌های ویژه سهادت امام رضا علیه السلام هستند که به طور زنده از رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

امتیاز شما