امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه‌های صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در روزهای پایانی ماه صفر

مشاهده ۲۸۰
۱۴۰۱/۰۷/۰۲- ۲۲:۲۸

صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برنامه‌های ویژه ای برای ایام پایانی ماه صفر و سوگواری رحلت جانسوز حضرت محمد مصطفی (ص) ، شهادت امام حسن مجتبی و علی ابن موسی الرضا علیهماالسلام پیش بینی کرده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت سیمای استان برنامه‌های " سحرلر – ریحان – صراط – و گئجه لر " را در ایام شهادت پیامبر اکرم ( ص ) و امام حسن مجتبی ( ع ) و حضرت ثامن الحجج (ع) به صورت ویژه از قاب دوربین‌های خود روانه خانه‌های مخاطبان عزادار خود می‌کند. در این برنامه‌ها با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه و نیز مداحان اهل بیت علیهم السلام درخصوص سیره و زندگی حضرت پیامبر (ص) و امام حسن و امام رضا ( علیهم السلام) ، ضرورت الگوسازی و الگوپذیری جامعه از اخلاق پسندیده پیامبر اکرم (ص) و سبک زندگی اسلامی معصومین ، اوضاع سیاسی و اجتماعی در زمان پیامبر و بعد از رحلت ایشان و همچنین در دوران حساس امامت دومین و هشتمین امام شیعیان ، و .. صحبت می‌شود. همچنین پخش مداحی و عزاداری توسط مداحین اهل بیت ، پخش عزاداری‌های مردم مومن و سوگوار تبریز و سایر شهرستانها و .. گوشه ای از تمهیدات معاونت سیما خواهد بود.

رادیو آذربایجان شرقی هم در این ایام ضمن پرداخت به موضوع رحلت حضرت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و هشتمین امام شیعیان ( علیهم السلام) در برنامه‌های ثابت خود ، ویژه برنامه‌های مختلفی را هم در روزهای بیست و هشتم و سی ام صفر تقدیم شنوندگان عزادار خود می‌کند.
در بیست و هشت صفر ویژه برنامه رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام به مدت 120 دقیقه روی آنتن می رود. تشریح سبک و سیره زندگی و شحصیت نورانی حضرت رسول اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) ؛ بازخوانی فرمایشات این دو حجت الهی مناسب با نیازهای امروز مسلمانان و جهان اسلام ؛ دعوت از مداحان و کاشناسان مذهبی ؛ صحبت در خصوص صلح امام حسن (ع) و مباحث مطروحه پیرامون این موضوع ؛ پوشش مراسم عزاداری‌ها درسطح استان خصوصاً شهرستانها ؛ پخش پیام های شنوندگان و .. بخشی از آیتم های پیش بینی شده در این ویژه برنامه شمرده می‌شود. همچنین برنامه‌های " محفل نبوی – ماتم عرش – هماره غریب – عقیق " از دیگر برنامه‌های ویژه رادیو آذربایجان شرقی برای مخاطبان سوگوار خود در روز بیست و هشتم می‌باشد. این رادیو در آخرین روز صفر و مصادف با شهادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) هم ویژه برنامه‌های " غریب توس – محفل رضوی – ضامن آهو – نمایش رادیویی " را با محوریت بررسی زندگینامه هشتمین ستاره آسمان امامت و ولایت ، تبیین سیره و شخصیت نورانی ایشان ، تشریح حدیث معروف سلسله الذهب و وظایف مومنان در عصر حاضر ، بازخوانی فرازهایی از فرمایشات امام رئوف ، جایگاه امام رضا در بین مردم آذربایجان و پوشش عزاداری عاشقان آن امام همام در روستاهای این استان " به روی آنتن می‌برد.
گفتنی است رادیو برون مرزی تبریز در روزهای پایانی صفر ویژه برنامه‌های " محمد رسول الله - بقیع غریبی - پنجره -مشکات - قیزیل سقاخانا –– سیزه سلام – چراغ – شناور" را برای شنوندگان آذری زبان خود در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز پخش خواهد کرد.
معاونت فضای مجازی این مرکز هم در این ایام با تولید و انتشار محتواهای گوناگون در قالب های مختلف مخاطبان خود را در شبکه‌های اجتماعی همراهی می‌کند. تهیه و پخش گزارش خبری با محوریت " محرم و صفر، ماه زنده ماندن اسلام " ؛ پیگیری مناسبت های ماه صفر در قالب گزارش و واکاوی ابعاد تاثیرگذاری این ماه ؛ پوشش سایر برنامه‌ها و برگزاری عزاداری‌های مختلف در نقاط مختلف استان ؛ و بارگذاری اخبار مربوطه در صفحات شبکه‌های مجازی از تمهیدات معاونت اخبار و اطلاعات در ایام پایانی ماه صفر شمرده می‌شود.

امتیاز شما