امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

بررسی تغییرات همسران بعد از ازدواج

مشاهده ۱۷۰
۱۴۰۱/۰۹/۰۶- ۱۲:۳۹

برنامه «خانه و خانواده» دوشنبه هفتم آذر ماه با حضور فاطمه یزدانی روانشناس و مشاور خانواده از تغییرات طبیعی بعد از ازدواج می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برخی از افراد، دوران نامزدی و آشنایی را با دوران بعد از ازدواج و زندگی مشترک مقایسه می‌کنند. این مقایسه، صحیح نیست. در دوران نامزدی، شرایط فرق می‌کند. در این دوران زوجین با یکدیگر آشنا می‌شوند و شور و هیجان زیادی وجود دارد، اما بعد از ازدواج، مسئولیت‌ها و وظایف زیادی به زندگی و رابطه اضافه می‌شوند و رابطه، میزان عشق و علاقه و شور و اشتیاق اولیه تغییر می‌کند. البته این تغییرات به معنی کم شدن علاقه نیست. بعد از ازدواج، عشق پرشور، به عشق واقعی تبدیل می‌شود، یعنی زوجین یکدیگر را عاشقانه دوست دارند اما این عشق را بیشتر با صمیمیت و تعهد نشان می‌دهند.

 قبل از ازدواج برای اینکه افراد هنوز زیر یک سقف نیستند و شبانه روز در کنار هم نیستند، ممکن است با خشم یا چهره واقعی یکدیگر بسیار کم روبه‌رو شوند، اما بعد از ازدواج که افراد زیر یک سقف می‌روند، با هر حالت یکدیگر روبه رو می‌شوند.

آگاهی از این تفاوت‌های دوران نامزدی و بعد از ازدواج، باعث می‌شود زوجین در برابر تغییرات همسران رفتار سازگارانه تری داشته باشند.

با توجه به آگاهی و اهمیت از این موضوع  برنامه «خانه و خانواده» دوشنبه هفتم آذر ماه میزبان، فاطمه یزدانی روانشناس و مشاور خانواده  می‌شود از تغییرات طبیعی بعد از ازدواج می‌گوید.

گفتنی است «خانه و خانواده» این هفته به تهیه کنندگی زینب برومند و اجرای فاطمه آل عباس از شنبه تا چهارشنبه ساعت 9:00 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما