امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

ورود رئیس رسانه ملی به دهلی نو

مشاهده ۷۰۳
۱۴۰۱/۰۹/۰۷- ۱۱:۲۳

رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به منظور حضور در اجلاس رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه ABU وارد دهلی نو شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، آقای دکتر پیمان جبلی قرار است علاوه بر حضور در  افتتاحیه پنجاه و نهمین دوره مجمع عمومی اجلاس ABU، در دیدارهایی دو جانبه با روسای شبکه‌های رادیو و تلویزیونی چند کشور نیز گفتکو کند.

در سه روز گذشته و  پیش از آغاز مجمع عمومی  چندین نشست از جمله کمیته فنی و آموزشی برگزار شد. در جلسه کمیته فنی، داوران پس از ارزیابی و بررسی مقالات تخصصی ارسال شده از ۷۲ کشور عضو، بهترین‌های این دوره را معرفی کردند. دو مقاله ارسالی از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این بخش برتر شناخته و به ارائه کنندگان جوایزی اهدا شد.

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا واقیانوسیه ABU در سال ۱۹۶۴ در ابتدا با ۱۷۰ عضو از ۵۳ کشور جهان آغاز بکار کرد. این اتحادیه به عنوان یکی از بزرگترین و حرفه ای ترین اتحادیه‌های رسانه ای در سطح جهان فعالیت می‌کند. هدف این اتحادیه، همکاری، هماهنگی، فعالیت های مشترک و رایزنی در حوزه‌های برنامه ای، فنی، آموزشی، حقوقی و نیروی انسانی به منظور تقویت و توسعه رادیو تلویزیون‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

اتحادیه ABU با سه میلیارد مخاطب در کشورهای منطقه بزرگترین و گسترده ترین تشکل رادیو و تلویزیونی در جهان به شمار می رود.

 

امتیاز شما