امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

جبلی: رویکرد رسانه ملی امتی و جهانی است

مشاهده ۶۵۱
۱۴۰۱/۰۹/۰۷- ۱۸:۱۴

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین رویکردهای ما در دوره تحول، تقویت نگاه امتی و جهانی است، بر لزوم حضور و نقش‌آفرینی فعال‌تر رسانه ملی در عرصه‌های جهانی و افکار عمومی ملل مسلمان تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی که صبح امروز برای حضور در پنجاه‌ و نهمین مجمع عمومی اجلاس رادیووتلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ABU) وارد دهلی نو شد، در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین، مهدی مهدوی‌پور، نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان گفت: در رویکرد جدید، نگاه ما بیشتر حول محور ملت‌های اسلامی و در گستره‌ای جهانی است.

وی افزود: در این دوره بر بیان پیشرفت‌ها، توانمندی‌ها، منابع و سرمایه‌های داخل ایران، به‌ویژه از زبان مردمان دیگر کشورها تمرکز می‌شود و برآنیم تا احساسات خوب ملل دیگر به ایران و ایرانیان، در قالب برنامه‌های مختلف منعکس شود. جبلی مقایسه موازی زندگی در ایران و دیگر کشورها را یکی از محورهای مدنظر در چارچوب تحولی جدید عنوان کرد و افزود: در این دوره باید تمام توان خود را به کار ببندیم تا واقعیت‌ها و توانمندی‌های داخل، بیشتر از پیش در معرض نگاه و قضاوت مخاطبان قرار گیرد.

رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پس از این دیدار، عصر امروز در دفتر نمایندگی صداوسیما در شبه قاره هند نیز حضور یافت و از نزدیک با فعالیت‌ های این دفتر آشنا شد. همچنین قرار است رئیس رسانه ملی علاوه بر حضور در افتتاحیه پنجاه‌ و نهمین دوره مجمع عمومی اجلاس ABU، در دیدارهایی دوجانبه، با رؤسای شبکه‌های رادیووتلویزیونی چند کشور نیز گفت‌وگو کند.

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه (ABU) در سال ۱۹۶۴ و ابتدا با ۱۷۰ عضو از ۵۳ کشور جهان آغاز به کار کرد. این اتحادیه به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ ترین و حرفه‌ای‌ ترین اتحادیه‌های رسانه‌ای در سطح جهان فعالیت می‌کند و مأموریت آن، تقویت همکاری، هماهنگی، فعالیت‌های مشترک و رایزنی در حوزه‌های برنامه ای، فنی، آموزشی، حقوقی و نیروی انسانی اعضای اتحادیه به‌منظور تقویت و توسعه رادیو و تلویزیون‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

اتحادیه ABU با سه میلیارد مخاطب در کشورهای منطقه بزرگ‌ ترین و گسترده‌ ترین تشکل رادیو و تلویزیونی در جهان به شمار می‌رود.

  

امتیاز شما