امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
نگاهی به پیشینه تعاونی و پلتفرم آن در جهان
نگاهی به پیشینه تعاونی و پلتفرم آن در جهان

اولین پلتفرم تعاونی با منافع ملی ساخته شد

مشاهده ۴۹۳
۱۴۰۱/۰۹/۰۸- ۱۴:۲۵
تعداد بازدید:493

علیرضا امیرحسینی، بنیانگذار و ایده پرداز اولین پلتفرم تعاونی ملی ایران گفت: متاسفانه من اهل فوتبال نیستم و به دلیل آن که درگیر فضا‌های دیگری هستم نمی‌توانم بر روی فوتبال متمرکز شوم؛ به طور کلی ورزش‌های رزمی را بیشتر دوست دارم اما از کار تیمی در فوتبال را بسیار می‌پسندم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، امیر حسینی ادامه داد: حدود دویست سال پیش هم‌ بستگی کارگران در انگلیس شکل گرفت؛ در دنیا ۳۰ درصد اقتصاد در تعاونی‌ ها گردش دارد. در کشور ما نیز از دهه ۲۰ قوانینی پایه‌گذاری شد که تعاونی در دل آن‌ها گنجانده شد. تعاونی‌ها شکل گسترده‌ای دارند و همواره در حال رشد و بروزرسانی هستند.

وی افزود: در سال ۲۰۱۶ ایده وجود تعاونی‌ها در پلتفرم‌ها مطرح شد و تعاونی‌ها در قالب پلتفرم از آنجا شکل گرفت؛ ما توانستیم با تفاوت‌ های چشمگیر و بروزرسانی پلتفرم تعاونی‌ها را راه‌ اندازی کنیم.
او اظهار داشت: متاسفانه تعاونی نتوانسته به اندازه‌ای که لازم است در ایران رشد کند و ما تلاش داشتیم این مشکل را برطرف کنیم؛ در این پلتفرم تمامی مراحل مالی و محتویات شفاف هستند. همچنین تمامی افراد می‌توانند به صورت رایگان وارد تعاونی شوند و عضویت داشته باشند؛ این در حالی است که در حالت عادی افراد برای عضویت در تعاونی مبلغی را پرداخت می‌کنند. ما سعی کردیم فضایی را در قالب شرکت تعاونی با منافع ملی ایجاد کنیم تا همه افراد به منفعت برسند.
سحر اوژن، همسر علیرضا امیرحسینی گفت: من از ابتدای مسیر ساخت پلتفرم تعاونی با همسرم بودم و از آن موقع شاهد بودم که او به دلیل هدفش همواره زمان و ذهنش را روی کار می‌گذاشت چرا که آن هدف بسیار برای او بزرگ بود. پشتکار و تلاش او همواره برای من باارزش و بزرگ است.
پژمان سطوت، برنامه نویس پلتفرم گفت: ما در ابتدا کمی نظرات متفاوت در پیاده‌سازی پلتفرم داشتیم اما با گذر زمان توانستیم نظرها را به یکدگیر نزدیک کنیم؛ ما اکنون دو سال و نیم است که با یکدیگر کار می‌کنیم و بیش از آن که همکار باشیم دوست هستیم.
 سعید یوسفی، کارشناس رسانه گفت: من در جشنواره‌ای داوری می‌کردم که در آن آقای امیرحسینی توانستند مقام اول را کسب کنند و پس از آن حواسم به کارهای او بود؛ در آنجا خلاقیت امیرحسینی را خوب دیدم و با گذر زمان صمیمیت شکل گرفت و با وجود تمام سختی‌ها تصمیم گرفتم خلاقیت او را دنبال کنم و همراهشان باشم.
گفتنی است؛ برنامه «شب نشینی» از شنبه تا جمعه هر هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران و ۲۱ به وقت وین بر روی آنتن شبکه جهانی جام جم می‌رود و تهیه کننده این برنامه نیز یاسر معظمی‌گودرزی است. اطلاعات بیشتر درباره «شب نشینی» و مهمان‌های برنامه هر روز در صفحه اینستاگرامی @shabneshini. irani بارگذاری می‌شود.

 

امتیاز شما