امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

وحید جلیلی خشونت را جزء لاینفک غرب گرایی دانست

مشاهده ۶۲۳
۱۴۰۱/۰۹/۰۹- ۲۰:۴۲

جلیلی قائم مقام فرهنگی رییس سازمان و دبیر ستاد تحول رسانه ملی، در جمع مدیران میانی و برنامه سازان صدا وسیمای مراکز استان‌ها ضمن انتقاد به استانداردهای دوگانه رسانه‌های معاند، از تفسیرحضور مردم در خیابان‌ها، به شهادت رساندن فجیعانه جمعی از بسیجیان و جوانان انقلابی را در اغتشاشات اخیر مصداق بارزی از خشونت در غرب گرایی و مدرنیته دانست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ظهر دیروز سه شنبه هشتم آذر 1401 نشست شورای مدیران معاونت امور استان‌ها با حضور  عابدینی معاون امور استانها و کلیه مدیران معاونت با موضوع تحلیل وضعیت منطقه و بررسی تحول در مراکز استان‌ها، در محل سالن جلسات معاونت امور استان‌ها برگزار شد.

در این نشست که مدیران کل مراکز به همراه  شورای مدیران، تهیه کنندگان، مجریان و سایر عوامل برنامه ساز مراکز استان‌ها نیز از طریق ویدئو کنفرانس در آن حضور داشتند جلیلی قائم مقام فرهنگی رییس سازمان و دبیر ستاد تحول رسانه ملی نیز به عنوان میهمان ویژه حضور یافت.

در ابتدا حسن عابدینی معاون امور استان‌ها با تبریک پیشاپیش ولادت حضرت زینب (س) وروز پرستار، نقش این بانوی بزرگ را در واقعه عاشورا، نقش رسانه ای و انعکاس دهنده واقعیت های قیام حضرت سیدالشهداء و حوادث ناگوار اتفاق افتاده برای خاندان پیامبر(ص) در کربلا دانست.

وی اتفاقات اخیر در کشور را آشوب های خلّاق نامید و ویژگی آن را اختلاف زیاد بین آنچه با چشم دیده می‌شود و آنچه واقعیت است بیان نمود وگفت: وظیفه رسانه ملی این است که باید به تبیین واقعیت های موضوع بپردازد در حالیکه رسانه‌های بیگانه حقایق را کتمان کرده و به وارونه جلوه دادن آن می‌پردازند.

وی گفت: دشمن، از جنگِ ابزار به جنگِ افکار روی آورده و در این نبرد مهترین وسیله آن رسانه است که ما در این حوزه به موازات جنگ سخت که خوشبختانه به بازدارندگی‌های بسیار خوبی نائل شده ایم ، بایستی پیشرفت نماییم.

وی افزود: ما بایستی در ایجاد نشاط و شادمانی در جامعه بیش از پیش عمل کنیم و با استفاده از پشتوانه پژوهشی قوی و با اعتقاد کامل به آنچه بیان می‌کنیم و با داشتن روحیه انقلابی و جهادی و بطور خستگی ناپذیر  بتوانیم به زیبایی و هنرمندانه تولید محتوا نماییم تا سال ها در ذهن مخاطب ماندگار باشد.

عابدینی گفت: تحلیل دقیق از زیست بوم فرهنگی، اجتماعی و مذهبی هر استان موجب استفاده هرچه بهتر ما از توانمندی‌های خود می‌باشد.

عابدینی افزود: بیان موفقیت ها و پیشرفت های روز افزون کشور یکی از وظایف اصلی مراکز استان‌هاست چراکه به فرموده مقام معظم رهبری اکثر مردم کشور حتی نخبگان علمی از توانمندی‌های مختلف علمی و تکنولوژیکی کشور بی خبر می‌باشند.

وی ادامه داد: کلیه برنامه‌های صدا وسیمای مراکز بایستی در جهت وحدت بین فِرق و مذاهب و اقوام و زبان‌ها باشد چراکه استکبار جهانی همانند جریان قائله اخیر کشور، همواره بر روی افتراق بین مردم کشور ما سرمایه گذاری کرده است . عابدینی افزود: مجریان و گویندگان متعهد، باتجربه و موجّه در مراکز استان‌ها می توانند باورپذیری مردم به رسانه ملی را افزایش دهند.

در ادامه وحید جلیلی با تشکر از مدیران میانی و عوامل برنامه ساز مراکز استان‌ها که در این نشست شرکت کردند بیانات خود را برگرفته از مقاله خود که باعنوان بدویّت مدرن یا کاریکودتای تمدنی که چند هفته پیش در هفته نامه سازمان چاپ شد دانست و ادامه داد: کسانی که در رسانه ملی برنامه سازی می‌کنند باید فراتر از سطوح تکنیکی و تاکتیکی اطلاعات داشته باشند و در داخل میدان عمل به حوزه راهبردی و تئوریک تسلط کافی داشته باشند.

وی گفت: کسانی که حضور برخی از اغتشاشگران را در خیابان‌ها، واقعیت های جامعه می دانند چشم خود را بر روی حضور محترم در تشییع پیکر شهدای اخیر در شهرستانها و اجتماعات میلیونی مردم ایران نظیر راهپیمایی 13 آبان می‌بندند. از اول انقلاب تا الان، همین افراد می‌گویند نظام جمهوری اسلامی ایران در حال سقوط است و مهمترین آنها جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا بود که گفت ما در بهمن 1397 در تهران خواهیم بود در حالیکه می‌بینیم انقلاب اسلامی هنوز پابرجاست.

وی گفت: در دهه 80،70 و 90 نیز ترورها، ضرب و شتم ها و جنایاتی از این قبیل که در اغتشاشات اخیر اتفاق افتاد فراوان بود ولی غربی‌ها این قبیل رفتار وحشیانه عده ای اوباش با جوانان انقلابی را خشونت نمی دانند بلکه معتقدند نوعی مخالفت همگانی با نظام است.

وی افزود: در 200 سال گذشته خیزش های غرب گرایی فراوان با محوریت افرادی نظیر تقی زاده،رزم آرا و...وجود داشته که در رأس آنها رضاخان بود.از نظر غربی‌ها رضاخان یک قهرمان است چون ذات مدرنیته را خوب درک کرده بود و آن هم اباحه گری در ملا عام و البته سرکوبی کامل مخالفین بود.رضاخان در یک شب 600 نفر را در مشهد به شهادت رساند. او مخالفین خود را شکنجه می‌کرد و به شهادت رساند افرادی نظیر مدرس، میرزاده عشقی، فرخی یزدی و...ولی غربی‌ها از آن به جنایت یاد نمی‌کنند بلکه آن را مدرنیته می دانند. رسانه معاند"ایران اینترنشنال" مدام از شخصیت بن سلمان ولیعهد عربستان به نیکی یاد می‌کند و وی را یار و یاور اغتشاش گران غائله اخیر در ایران بیان می‌کند در حالیکه تکه تکه کردن یک روزنامه نگار منتقد به نام خاشقچی در سفارت عربستان صعودی با دستور همین شخص انجام شده است.

 وحید جلیلی گفت: ما بایستی به فتنه‌ها با یک زاویه وسیع تر نگاه کنیم و آنها را کاملا ریشه یابی کنیم.

وی گفت: در حال حاضر خیزش تمدنی ملت ایران از نظر غربی‌ها نامطلوب است چراکه پرچم دار مدرنیته و تکنولوژی کنونی در ایران، جوانان انقلالی و نماز شب خوان‌ها هستند که این برای غربی‌ها ناراحت کننده است چراکه الگوی پیشرفت منهای خدا و مذهب را به چالش کشیده اند.

وحید جلیلی سند تحول رسانه ای را برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری دانست و گفت: یکی از مصادیق تحول رسانه ای حضور همه اقشار مردم در قاب تلویزیون و به نمایش درآوردن حضور مردم شهرستان‌ها و روستاها در صحنه‌های فرهنگی و اجتماعی و زندگی روزمره آنها است مانند آنچه در راهپیمایی 22 بهمن سال گذشته و 13 آبان امسال در رسانه ملی اتفاق افتاد .

جلیلی حضور صدا وسیمای مراکز استان‌ها را در کنداکتور تولید و پخش شبکه‌های سراسری، مهمترین قدم در تحول رسانه ای دانست و گفت: این میزان در حال حاضر 10 ساعت تعیین شده که بایستی افزایش یابد.  

این نشست با پخش کلیپی با نام "پاسدار رهبرم" تولید شده در مرکز خوزستان و "ما ایرانی‌ها" تولید شده در مرکز فارس پایان یافت.

 

تصاویر

امتیاز شما