امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

روایتی از زندگی عصمت احمدیان در مستند «بانو» روی آنتن شبکه دو

مشاهده ۳۱۸
۱۴۰۱/۰۹/۱۶- ۱۲:۰۹

مستند «بانو» روایت‌گر زندگی پرفراز و نشیب بانو عصمت احمدیان، مادر شهیدان فرجوانی چهارشنبه ۱۶ آذر ساعت ۱۶:۱۵ از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، زندگی بانو عصمت احمدیان، زنی که خودش و اعضای خانواده‌اش از جمله همسر و سه فرزندش هرکدام به نوعی با جنگ در ارتباط هستند محور این مستند است.

زندگی پس از جنگ و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی خانم احمدیان نیز بخش مهمی از زندگی اوست که در این مستند به آن پرداخته شده است.
«بانو» حاصل دوسال همراهی گروه فیلمساز با مادر شهیدان فرجوانی است تا روایتی از روزهای پر از چالش زندگی این زن در سال‌های جنگ و مواجهه‌اش با مصیبت‌ها تا سال­‌های بعد از جنگ و تلاش‌ها و اثرگذاری‌هایش در اجتماع را داشته باشد.
مستند «بانو» تلاش کرده  تصویری واقعی از یک زن باورنکردنی را به مخاطبش هدیه دهد. به وجد آمدن از مستندی که در ابتدایش گمان می­‌رود زندگی یک زن  کارآفرین روایت می­‌شود و در انتها با ابعاد پیچیده و جذاب آن زندگی ادامه پیدا می­‌کند از احساسات مشترک مخاطبان «بانو» است.
«بانو» کاری از مدرسه سینمایی اندیشه و هنر (ماه) تهیه شده در دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی‌به کارگردانی و نویسندگی محمد حبیبی‌منصور است. این مستند  «فانوس» جشنواره عمار و دیپلم افتخار از جشنواره بین‌المللی فیلم مستقل مکزیک را نیز کسب کرده است.

امتیاز شما