امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

بررسی راهکارهای تقویت روحیه امید و امیدآفرینی در صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری

مشاهده ۲۷۵
۱۴۰۱/۰۹/۱۷- ۰۸:۳۴

صدا و سیمای استان، شورای اسلامی و شهرداری شهرکرد برای افزایش روحیه امید بین مردم و امیدآفرینی، جلسه هم اندیشی برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در جلسه هم اندیشی که  با حضور مدیرکل صدا و سیمای استان و معاونان حوزه‌های تولیدی، اعضای شورای اسلامی و شهردار شهرکرد حضور داشتند، یوسف افشارنیا، مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری از تغییر نگرش شورای اسلامی و شهرداری شهرکرد از عمرانی و خدمات شهری به اجتماعی و شهروندی ابراز خرسندی کرد و گفت: شهرداری با این نگرش، در ترویج فرهنگ شهروندی و مدیریت شهری می تواند موفق عمل کند و اگر با صدا و سیما تعامل دو سویه داشته باشد، می تواند ضریب موفقیت خود را بالا ببرد.

افشارنیا عدالت رسانه ای را یکی از وظایف اصلی صدا و سیما عنوان کرد و افزود: صدا و سیما نمی تواند به عنوان روابط عمومی دستگاه‌ها عمل کند، ولی می تواند منعکس کننده تولید محتوای روابط عمومی‌ها باشد.

وی گفت: به دلیل محدودیت های خبری و با توجه به انبوه برنامه‌های روزانه در استان، دستگاه‌های مختلف می توانند با خبرنگاران آزاد و افتخاری خود، گزارشات فعالیت هاشان را برای ما ارسال کنند تا از طریق صدا و سیما پخش و در اختیار مردم قرار گیرند.

مصطفی حیدری، رئیس شورای اسلامی‌ شهرکرد هم در این جلسه، صدا و سیما و شوراهای اسلامی را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان عنوان کرد و گفت: با تعامل و همکاری این دو ارگان، می توان خدمات شهری را بهتر به مردم معرفی کرد تا روحیه امید را که دغدغه امروزمان است، بین آنها افزایش دهیم و در نتیجه مردم هم بهتر می توانند مطالبات خود را به گوش مسئولان برسانند.

وی گفت: صدا و سیمای استان باید به طور مساوی به قومیت ها بپردازد و با ایجاد نشاط و شادی در بین مردم، اعتماد آنها به مسئولان و دستگاه‌های مختلف را بالا ببرد.

محمدحسین واحدیان، شهردار شهرکرد در این جلسه ضمن قدردانی از اقدامات ارزنده صدا و سیما در راستای پویایی روحیه شهروندان در سطح استان، به خصوص شهرکرد گفت: امید است بتوانیم دوشادوش هم، اتفاقات خوبی برای استان، به ویژه شهرکرد رقم بزنیم و شاهد پیشرفت استان باشیم.

وی به گستردگی مدیریت شهری در شهرداری‌ها اشاره کرد و افزود: رویکرد و نگرش ارائه خدمات به شهروندان تغییر کرده و به شکل اجتماعی درآمده است و تحقق این امر، نیازمند همکاری و همیاری تمام دستگاه‌هایی است که در حوزه فرهنگی، اجتماعی و اطلاع رسانی فعالیت دارند که در بین آنها می توان همراه با صدا و سیما که به عنوان یک مرکز رسمی، وظیفه انتقال اطلاعات و داده‌ها به شهروندان را بر عهده دارد و تخصص لازم در این حرفه را داراست و با اعتماد سازی مردم، به هدف نهایی مان که همان جذب مشارکت حداکثری و حضور مردم در امور شهری است دست یابیم.

امتیاز شما