امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

«ما مردم» پرس‌تی‌وی و ریشه‌یابی دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی

مشاهده ۲۱۰
۱۴۰۱/۱۱/۱۲- ۱۴:۲۲

برنامه «ما مردم» شبکه پرس تی‌وی سیاست‌های آمریکا در قبال ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را بررسی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه این هفته «ما مردم» به مناسبت فرارسیدن ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر نگاهی دارد به موضع خصمانه ایالات متحده در قبال جمهوری اسلامی و ایستادگی ایران در برابر هژمونی آمریکا. برنامه هفتگی شبکه پرس تی‌وی در این مسیر، متیو اهرت تحلیلگر سیاسی از مونترال کانادا و رابرت پاتیلو وکیل حقوق مدنی از جورجیای آمریکا را به عنوان کارشناس با خود همراه دارد.دانیل آریا مجری «ما مردم» در ابتدا به این موضوع می‌پردازد که با گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، ایالات متحده بر موضع خصمانه خود در قبال ایران پافشاری می‌کند. سیاستی که تریلیون‌ها دلار برای آمریکا در غرب آسیا هزینه داشته و موقعیت استراتژیک خود را در منطقه از دست داده است. وقتی صحبت از مردم ایالات متحده می‌شود، حتی آمریکایی‌های تحصیل کرده نیز تصورات اشتباهی درباره ایران دارند و برخی استدلال می‌کنند که این موضوع در مورد سیاستمداران نیز صادق است. آریا در ادامه این پرسش را با کارشناسان برنامه مطرح می‌کند که چرا فکر می‌کنید پذیرش جمهوری اسلامی ایران برای ایالات متحده سخت است؟اهرت و پاتیلو همچنین با نگاهی به سوابق آمریکا در حمایت بی چون و چرا از حکومت پهلوی دوم، به این موضوع نیز می‌پردازند که چرا روسای جمهوری ایالات متحده و از جمله جیمی‌کارتر رئیس جمهور وقت آمریکا درک کامل و درستی از اوضاع سیاسی و اجتماعی ایران نداشته و ندارند.

برنامه «ما مردم» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی روز پنج‌شنبه ساعت 11:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی روی آنتن می‌رود و تکرار آن همان روز ساعت 23:00، جمعه ساعت 10:00، شنبه ساعت 07:00 و 19:00 و یکشنبه ساعت 03:00 خواهد بود.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15082 این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.

امتیاز شما