امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

افق در فجر 44

مشاهده ۷۶۵
۱۴۰۱/۱۱/۱۲- ۱۵:۳۲

شبکه افق سیما با دست پر در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی مهمان خانه مخاطبین شده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی‌برای مردم میهن عزیزمان ایران یادآور صبر بر مشکلات و مبارزه با استبداد خارجی و در نهایت پیروزی مردم بر چپاول گران سرمایه‌های میهن عزیزمان ایران است که هر سال توسط خود مردم پاس داشته می‌شود.

شبکه افق سیما نیز همچون هر سال بر آن شده تا با برنامه‌های مختلف به ابعاد این حرکت عظیم مردمی‌بپردازد و سهم خود را از تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ادا کرده و با ابزار رسانه‌ای در عین ایجاد امید در جامعه از تحریف دستاوردهای انقلاب اسلامی جلوگیری کند.
به همین منظور با چند ویژه برنامه و مستند که با موضوع بیان دستاوردهای و واقعیت‌های گذشته، حال و آینده انقلاب اسلامی مهمان خانه مخاطبین شده است که جزئیات این برنامه‌های را با هم مرور می‌کنیم.

ویژه برنامه «جهان آرا» / از دوشنبه هفته بعد هر شب 22 و تکرار 14:30
برنامه «جهان آرا» در ایام دهه فجر از دوشنبه هفته آینده با ویژه برنامه‌ای هر شب ساعت 22 مهمان خانه مخاطبین خواهد بود.
این برنامه قرار است تا در هر قسمت به بیان پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، بین‌المللی و... بپردازد و در این مسیر مهمانانی از جمله: خسرو معتضد(پژوهشگر تاریخ)، مجید شاه حسینی(کارشناس سینما)، ابوالفضل ظهره‌وند (دیپلمات سابق)، اسپرینگ من (دیپلمات سابق آمریکایی) و... را میزبانی خواهد کرد.
علاقه‌مندان می‌توانند تکرار این ویژه برنامه را روز بعد از پخش آن در ساعت 14:30 تماشا کنند.

«مدرسه همت»
ویژه برنامه «مدرسه همت» نام برنامه‌ای با محور آموزش و پرورش و دانش آموزان است که در قاب شبکه افق جای گرفته است.
این برنامه با موضوع پیشرفت‌های کشور در حوزه آموزش و پرورش پس از پیروزی انقلاب اسلامی تولید شده که محوریت برنامه را خود دانش آموزان تشکیل می‌دهند.
علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه را از یکشنبه هفته آینده در ایام دهه فجر هر روز ساعت 17 و تکرار آن را روز بعد ساعت 10 صبح از شبکه افق تماشا کنند.

«پرچم افتخار»
«پرچم افتخار» نام ویژه برنامه دیگری است که در ایام دهه فجر ذیل پویش "روایت مردم" در جدول پخش برنامه‌های شبکه افق قرار گرفته است.
"روایت مردم" نام پویش شبکه افق به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی است که تحت آن مردم می‌توانند راوی پیشرفت‌های کشور عزیزمان ایران باشند.
مخاطبین عزیز شبکه افق می‌توانند از پیشرفت‌ها و دستاوردهایی که در شهر و روستایشان در ایام پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌به وجود آمده فیلم تهیه‌ کرده و با شماره « ۰۹۹۳۷۹۴۲۲۶۴»  و یا آیدی «@revayate_mardom» در پیامرسان‌های ایتا و بله برای ما ارسال کنند تا با اسم خودشان در ویژه برنامه «پرچم افتخار» پخش نماییم.
این ویژه برنامه با اجرای محمد امین قاسمی قرار است از امشب(چهارشنبه) هر شب تا 22 بهمن ساعت 23 به صورت زنده مهمان خانه‌ مخاطبین عزیز باشد.

«چه سفرها کرده‌ایم»
«چه سفرها کرده‌ایم» نام ویژه برنامه دیگری است که با همکاری شبکه دستیاران مردمی‌سازی دولت تهیه شده و هدف آن تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
این برنامه از امروز (چهارشنبه) هر شب تا 22 بهمن ساعت 18 از مجموعه شهدای سرچشمه مهمان خانه مخاطبین عزیز خواهد بود.
«چه سفرها کرده‌ایم» که با اجرای سید حسین حسینی تولید شده برنامه‌ای گفتگو محور است که با میزبانی از مدیران دولتی و افراد تاثیرگذار در جریان انقلاب تلاش می‌کند تا با بیان وضعیت موجود کشور در ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران پیشرفت‌های کشور در این 44 سال را روایت کند.

سریال «انقلاب زیبا»
یکی دیگر از برنامه‌هایی که شبکه افق در ایام دهه فجر برای مخاطبین خود در نظر گرفته است، سریال 22 قسمتی انقلاب زیبا است.
این سریال تولید سال 1393 به کارگردانی بهرنگ توفیقی، نویسندگی حامد عنقا و تهیه‌کنندگی رامین عباسی‌زاده است.
این مجموعه ماجراهای زندگی زیبا و حامد را روایت می‌کند که در یک شرکت معماری همکار هستند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند با هم ازدواج کنند، اما جابر ناپدری زیبا در کودکی، زیبا و مادرش را ترک کرده و از کشور خارج شده‌است. از طرفی پدر حامد و پدر و مادر واقعی زیبا در مبارزات قبل از انقلاب در زندان‌های حکومت پهلوی کشته شده‌اند. و او (حامد ) با مادر خود زندگی می‌کند. زیبا در خانواده‌ای با تفکرات مدرن بزرگ شده و در این زمینه تفاوت‌هایی با حامد دارد، اما با وجود این هر دو به یکدیگر علاقه‌مندند. حامد و زیبا در تدارک برگزاری مراسم عروسی هستند که اتفاقی غیرمنتظره روی می‌دهد. بازگشت پدر زیبا از خارج پس از سال‌ها باعث یادآوری خاطره و ماجرای تلخی در گذشته می‌شود که خانواده‌ها را تا مرز از هم پاشیدگی پیش می‌برد.
موسیقی تیتراژ انقلاب زیبا با آهنگسازی امیر توسلی و خوانندگی محمدرضا علیمردانی اجرا شده‌ است.
علاقه‌مندان می‌توانند این سریال را از امروز (چهارشنبه) هر شب ساعت 23:30 و تکرار آن را روز بعد در ساعت‌های 6 و 11 به تماشا بنشینند.

«پازل»
مجموعه مستند «پازل» یکی دیگر از تدارک‌های شبکه افق برای ایام دهه فجر است که توسط گروه مستند این شبکه تولید شده است.
«پازل» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله رحیمی تواید شده و در هر قسمت به بیان دستاوردهای علمی، فناوری و صنعتی کشور در تمام حوزه‌های می‌پردازد.
روح الله رحیمی، تهیه کننده این مجموعه درباره علت انتخاب عنوان پازل برای این مجموعه گفت: همان طور که از نام این مجموعه پیداست، هر کدام از سوژه‌های این مجموعه، یک قطعه از پازلی است که از کنار هم چیدن این قطعات، به یک تصویر کلی از توان، پیشرفت و پتانسیل متخصصان جوان و متعهد ایران عزیز می رسیم که با عبور از دره مرگ، موفق به تجاری سازی محصول دانش بنیان در تراز جهانی و قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی شدند.

وی جریان سازی فرهنگی برای کمک به تحقق اقتصاد دانش بنیان و نمایش فضای نشاط و امید در میان جوانان نخبه را هدف این مجموعه عنوان کرد و اظهار داشت: سوژه‌های ما در این مجموعه، شرکت های دانش بنیانی هستند که از مرحله دره مرگ به سلامت عبور کرده، محصولات شان وارد فاز تجاری شده و در دوره تحریم، یک نیاز اساسی کشور را برطرف می‌کنند.
رحیمی ادامه داد: البته یک قید اساسی دیگر نیز وجود دارد، تلاش ما بر آن است تا شرکت هایی که قبلا در چرخه صنعت بوده اما به علت کهنه شدن تکنولوژی دچار بحران شده بودند اما با وارد کردن نیروی‌های متخصص داخلی و به روز رسانی چرخه­ی تولید و استفاده از ایده‌های دانش بنیان، موفق به تولید به محصولات با کیفیت و قابل رقابت در بازار شده اند را نیز در میان سوژه‌هایمان قرار داده و توجه ویژه ای به آنها نیز داشته باشیم.
علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند 10 قمستی را از امروز (چهارشنبه) هر شب ساعت 20 و تکرار آن را روز بعد ساعت 12:30 از شبکه افق تماشا کنند.

 

امتیاز شما