امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
ضعف در امید به زندگی پیش از سال ۵۷ طبق آمار سازمان جهانی بهداشت/
ضعف در امید به زندگی پیش از سال ۵۷ طبق آمار سازمان جهانی بهداشت/

اهمیت امید در زندگی انسان

مشاهده ۴۱۴
۱۴۰۲/۰۱/۰۶- ۱۳:۵۱
تعداد بازدید:414

دکتر محققی روز شنبه پنجم فروردین ماه در برنامه سفره نور حضور پیدا کرد تا با مجری به گفت‌وگو بنشیند؛‌ وی در این برنامه از فعالیت‌های پزشکی صحبت کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر محققی، پزشک متخصص گفت: اصل امید، امید به خداوند متعال است. انسان هیچگاه نباید از خدا ناامید شود و این موضوع بر روی همه جنبه‌های زندگی وی سایه می‌اندازد. در حوزه پزشکی و سلامت اما بحث امید به زندگی مطرح است.

وی افزود: وقتی در دهه ۴۰ به مدرسه می‌رفتم، رخدادهای خیلی غم‌انگیزی را به چشم دیدم. در آن زمان یک بیماری مسری به نام تراخم شیوع پیدا کرده بود. از همان زمان علاقه داشتم که روند درمان را از دور دنبال کنم و همین شد که به پزشکی رو آوردم.

محققی اظهار کرد: من همیشه علاقه داشتم که به بیماران و خانواده‌هایشان که به سختی امید خود را حفظ کرده‌اند، کمک کنم. لذا وارد دانشگاه علوم پزشکی شدم و به سبب روایاتی که درمورد دکتر غریب شنیدم، بسیار متحول شدم.

وی در ادامه گفت: آشنایی من با دکتر غریب باعث شد که نگاه تازه‌ای به پزشکی داشته باشم. در همان دوران بود که به طب اطفال علاقه‌مند شدم و نزدیک به یک سال در این زمینه فعالیت کردم.

محققی اظهار داشت: طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، امید به زندگی در دهه ۵۰ حدود ۴۷ سال بود. این شاخص بسیار پایین بود و از دلایل بارز آن می‌توان به ضعف در بهداشت، به خصوص در آب آشامیدنی اشاره کرد.

وی افزود: از همان اوایل جنگ ما مشغول خدمت‌رسانی به رزمندگان شدیم. خوشبختانه در آن زمان به سبب نیازهای جنگ و شرایطی که حاکم بود، جهشی در علم جراحی پیش آمد و ما توانستیم در این زمینه به پیشرفت‌های مهمی دست پیدا کنیم.

محققی در ادامه گفت: یکی از دستاوردهای مهمی‌که از این پیشرفت‌ حاصل شد، این بود که ما به توانمندی‌‌های خود آگاه شدیم و باری دیگر امید را بازبافتیم. تبعات این موفقیت هنوز هم در جامعه ما قابل مشاهده است. اکنون کشور ما در زمینه پزشکی، در سطح جهانی مطرح است.

ویژه برنامه رمضانی سفره نور کاری از گروه معارف شبکه جهانی جام جم به کارگردانی آقای میرلوحی است که هرشب از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲:۰۰ از شبکه جهانی جام جم پخش می‌شود. این برنامه هر شب میزبان مهمانان عزیزی است که در سفره نور با علیرضا مرتضوی، مجری برنامه به گفت‌وگو می‌نشینند.
 


امتیاز شما