امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

هراس و دلشوره در کمین «گلنار»/ آیا نقشه «گلنار» برای فرار از دست آصف میرزا به نتیجه می رسد؟

مشاهده ۱۸۴۶
۱۴۰۲/۰۲/۲۰- ۱۶:۰۶

سریال «گیلدخت» به کارگردانی مجید اسماعیلی است که داستان این اثر نیز به قلم مجید آسودگان نوشته شده است. همچنین محمدرضا شفیعی تهیه‌کنندگی این سریال را برعهده داشته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سریال «گیل دخت» یک درام تاریخی درباره گلنار دختر تقی خان و اسماعیل میرشکار است که در حین مشکلات و هیاهوی دوران حکومت مظفرالدین‌ شاه قاجار، دل در گرو یکدیگر گذاشته و عاشق هم می‌شوند. این سریال داستان عاشقانه این دو و تمام مشقت‌ها، سختگیری‌های تقی خان و همچنین سنگ اندازی‌ها و توطئه‌های آصف میرزا، برادرزاده مظفرالدین شاه را روایت می‌کند.

این سریال زیاده‌خواهی و جاه‌طلبی شاهزادگان قجری از جمله آصف میرزا و طاووس الملوک را نشان می‌دهد. آن‌ها در حال دسیسه چینی برای پایین کشیدن مظفرالدین شاه از تاج و تخت هستند که تصادفاً تقی خان، از نامه‌نگاری و نقشه‌های آن‌ها با خبر می‌شود.

ژانر سریال «گیل دخت» تاریخی و درام است و در آن بازیگرانی چون میترا رفیع در نقش «گلنار»، محمود پاک‌نیت در نقش «تقی خان»، سعید راد در نقش «میرزا رضا»، رامتین خداپناهی در نقش «صفی الدوله»، ثریا قاسمی در نقش «خانم گل، دایه تقی خان»، رضا اکبرپور در نقش «اسماعیل میرشکار»، سعید چنگیزیان در نقش «آصف میرزا»، شقایق فراهانی در نقش «مهربان بانو»، فریبا متخصص در نقش «احترام سادات»، بیتا معیریان در نقش «صفورا»، مجید سعیدی در نقش «امیر نظام»، نفیسه روشن در نقش «آمنه»، یاسمن معاوی در نقش «فیروزه»، یوسف صفری بختیاری در نقش «چاوش» و پریوش نظریه در نقش «طاووس الملوک» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

گفتنی است پنج شنبه و جمعه 21 و 22 اردیبهشت ماه قسمت های 53 و 54 این سریال 60 قسمتی پخش می‌شود و 6 قسمت از این سریال تاریخی باقی مانده، طی 3 هفته آتی روی آنتن می رود.

امتیاز شما